19 دی: وزرای خارجه ایران و کنیا در آستانه سفر رئیس‌جمهور به سه کشور آفریقایی، اسناد مربوط به سفر قریب الوقوع آیت‌الله رئیسی به کنیا را مورد بررسی قرار دادند.

حسین امیرعبداللهیان و آلفرد موتوآ وزیر امور خارجه کنیا روز سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه مناسبات فیمابین مذاکره و موضوعات محتوایی و اسناد مربوط به سفر قریب الوقوع آیت‌الله رییسی به کنیا، را مورد بررسی قرار دادند. 

وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر جایگاه کشورهای قاره افریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور، افزود جمهوری اسلامی ایران سعی دارد روابط خارجی خود را به صورت متعادل، متوازن و فراگیر با کشورهای آفریقایی و از جمله کنیا توسعه دهد. 

در این گفت‌وگوی دوستانه، وزیر امور خارجه کنیا نیز ضمن‌ اظهار خرسندی از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به منطقه شرق آفریقا و شروع آن از کشور کنیا، آمادگی نایروبی را برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های متنوع اعلام و از امضای اسناد نهایی شده همکاری‌های دو کشور، استقبال کرد. 

براساس هماهنگی‌های صورت گرفته آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در سفر دوره‌ای به شرق آفریقا به کشورهای کنیا، اوگاندا و زیمبابوه سفر می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :