19 دی: دبیر کل حزب الله لبنان گفت که قرآن‌سوزی در سوئد حادثه‌ای خطرناک و دردناک است و باید تمام آزادگان جهان آن را محکوم کنند.
به گزارش العالم، «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان گفت که قرآن‌سوزی در سوئد حادثه‌ای خطرناک و دردناک است و باید تمام آزادگان جهان آن را محکوم کنند.
سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی با محکومیت شدید قرآن‌سوزی در سوئد گفت که شخصی که اقدام به قرآن سوزی در سوئد کرد یک عراقی مسیحی است که با موساد اسرائیلی در ارتباط است.
وی افزود که انتخاب یک مسیحی برای سوزاندن قرآن نشانه برنامه‌ریزی صهیونسیت‌ها برای شعله‌ور کردن آتش فتنه میان مسلمانان و مسیحیان است.
دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: «اقدام واتیکان قابل توجه بود و کلیساهای عراق با انتشار بیانیه این حادثه را محکوم کردند».
وی گفت که مسلمانان و مسیحیان باید برای جلوگیری از بی حرمتی به مقدسات و جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش فتنه یا یکدیگر همکاری کنند. موضع کشورهای عربی و اسلامی و اتحادیه عرب باعث شد غرب متنبه شود و اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال این حادثه موضع‌گیری کنند و سوئد نیز از موضعش عدول کند.
سید حسن نصرالله تصریح کرد که باید از کشورها و حکومت‌هایمان بخواهیم تا از اتحادیه اروپا بخواهند مانع تکرار چنین جنایاتی شود.
وی گفت که جنگ ۳۳ روزه حادثه‌ای سرنوشت ساز بود زیرا سرنوشت لبنان را ترسیم کرد. پروژه خاورمیانه جدید در برابر مقاومت لبنان، فلسطین، عراق و پایداری سوریه با شکست مواجه شد.

  • نویسنده :
  • منبع :