19 دی: وزیر کشور اظهار کرد: وقتی به‌عنوان یک حزب فعالیت می‌کنیم، باید خودمان را مکلف و مقید به رعایت قوانین بدانیم. قانون فصل‌الخطاب و ملاک است و همه باید خود را متعهد به قانون بدانند، بویژه احزاب و جریان‌های سیاسی که باید بیش از دیگران خود را مقید به قانون بدانند.
به گزارش ایران، احمد وحیدی با بیان این که احزاب و جریان‌های سیاسی باید در چهارچوب قانون فعالیت کنند، افزود: اگر کسی انتظار داشته باشد که خلاف قانون عمل شود یا شرطی بگذارند که خلاف قانون باشد، طبیعتاً این امر فاقد معنا است و نمی‌تواند مورد توجه واقع شود.
وی ادامه داد: اما اگر مبنای جریان‌های سیاسی و احزاب این باشد که به قانون عمل شود، از این امر استقبال می‌شود، زیرا همه به‌دنبال اجرای قانون هستند.
وزیر کشور با بیان اینکه اگر کسی  بخواهد خارج از چهارچوب قانون عمل کند، حتماً یک عنصر مسئولیت‌ناپذیر و غیرمسئول شناخته خواهد شد، گفت: توصیه ما به همه احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها این است که در انتخابات حضور داشته باشند و این حضور هم پرشور باشد، همچنین در انتخابات مشارکت داشته باشند و دیگران را هم به این مشارکت تشویق کنند.
وی ادامه داد: همچنین توصیه می‌کنیم که سراغ مسیرها و کارهایی که خلاف مسئولیت‌پذیری اجتماعی و خلاف پایبندی به اصول و قواعدی است که یک جریان اساسی باید عمل کند، حتماً سراغ این روش‌ها نروند.
وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که دولت نسبت به ترکیب مجلس آینده دیدگاهی دارد، تأکید کرد: دولت فقط مجری انتخابات است، همچنان که وزارت کشور هم صرفاً مجری انتخابات است و تنها این مردم هستند که تعیین کننده ترکیب آینده مجلس هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :