19 دی: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عزاداری ها و هیأت گردانی ها وقتی ارزش و اعتبار دارد که هویت داشته باشند، افزود: پیام، پرچم و برنامه های هیأت باید نشان دهنده هویت آن باشد و این هویت باید حسینی و عاشورایی باشد.
آیت الله سیدمحمد سعیدی در گردهمایی هیأت های مذهبی استان قم با بیان اینکه ما بنا نیست از نظر رفتاری به گونه ای رفتار کنیم که کسی هویت ما را متوجه نشود، ابراز کرد: امام حسین(ع) از ابتدای حرکتشان خود و دودمانشان را معرفی کردند، راه، هدف و صف‌بندی خود را مشخص کردند و فرمودند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است و مثل منی هرگز با کسی مثل یزید بیعت نمی کند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین چراغ هدایت ما هستند، گفت: چراغ هدایت را در جایی نصب می کنند که افراد راه گم کرده و یا افرادی که در معرض گم کردن راه هستند راه درست را پیدا کنند و گمراه نشوند.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص های هیأت های مذهبی به روز بودن است، گفت: کسانی که در عاشورا به روز نبودند و امام را به موقع یاری نکردند بعد از اینکه امام به شهادت رسیدند پشیمان شدند و بعد توابین نام گرفتند که قیامشان هیچ تأثیری هم نگذاشت.
سعیدی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب امسال روی مسأله تبلیغ تأکید زیادی کردند، افزود: تبلیغ اختصاص به علما و روحانیون ندارد بلکه همه افرادی که قلم و تریبون دارند و به نوعی تأثیرگذار هستند باید تبلیغ کنند حتی در بیان احکام شرعی به مسائل روز توجه شود.
وی با بیان اینکه باید شمر، عمرسعد و یزید زمان خود را بشناسیم و در مقابل آنها امام زمان خود را یاری کنیم، افزود: اگر امروز هم از ترس شمرها، عمرسعدها و یزیدها سکوت کنیم مانند همان توابین آن زمان خواهیم بود که پشیمانی ما هم سودی نخواهد داشت.
امام جمعه قم تأکید کرد: عزاداری ما ضمن اینکه سنت های دیرینه را حفظ می کند باید لرزه به اندام شمرها و یزیدهای زمان بیندازد؛ این را باید باور داشته باشیم که اگر ما خدا، دین خدا و ولی خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری خواهد کرد و بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

  • نویسنده :
  • منبع :