19 دی: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم از دستگیری سارق طلاجات بانوان سالمند و اعتراف وی به ۱۶ فقره سرقت در سطح استان خبر داد.
سرهنگ جعفر عباسعلی پور دراین خصوص اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر افزایش وقوع سرقت از بانوان سالمند به روش اغفال آنان به بهانه بخشیدن وجه نقد و البسه جهت اهداء به افراد مستمند در چند وقت اخیر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق در زمان نزدیک شدن به اذان ظهر و در حوالی مساجد تردد کرده و پس از شناسایی سوژه های خود که معمولاً افراد سالمند و مذهبی بوده به آنان نزدیک و تحت عنوان فرد خیر با آنان گفت وگو و با نشان دادن لباس‌هایی که بسته بندی شده و اعلام اینکه از کربلا برگشته و این اجناس را برای افراد نیازمند تهیه کرده با سوژه صحبت می‌کند.
عباسعلی پور ادامه داد: پس از کسب اعتماد آنان بیان می‌کرد که چه طلای زیبایی دارید می‌خواهم برای زنم بخرم و به جهت یاد داشت نمودن شماره سریال طلا آن را از مالباخته دریافت و سپس طلا را به همراه لباس‌های کهنه و مقداری پول تقلبی داخل نایلونی انداخته که کف آن سوراخ بوده و طلا به کف اتومبیل می‌افتاده و شاکی به خیال اینکه طلای خود را به همراه کمک‌های اهدایی که سارق به وی داده اند پس گرفته و از محل دور شده و بعداً متوجه عدم وجود طلاجات خود می‌شود.
وی اضافه کرد: در نهایت با تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم، یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس خاکستری در این رابطه شناسایی و در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته سارق به هویت معلوم نیز شناسایی و مشخص شد نامبرده مدتی است به اتهام دیگری در استان اصفهان تحمل حبس کرده و خانواده وی در تلاش برای تهیه وثیقه جهت آزادی وی می‌باشند.
عباسعلی پور بیان داشت: ماموران طی هماهنگی قضایی صورت گرفته بلافاصله متهم را به شهر قم دلالت و طی بازجویی های مواجهه حضوری انجام شده، سارق مذکور به تعداد ۱۶ فقره سرقت در این خصوص اعتراف کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :