19 دی: وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی خود به صورت تلفنی رایزنی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای از رایزنی وزرای خارجه روسیه و ایران خبر داد.
به گزارش راشا تودی، در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره آمده است: سرگئی لاوروف (وزیر خارجه روسیه) در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در خصوص رایزنی ها و دیدارهای مستقیم میان مقامات دوکشور در سطوح مختلف تأکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که گفتگوی تلفنی میان سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی انجام شد. در این گفتگوی تلفنی، دو وزیر درباره موضوعات فوری و مبرم در دستور کار روسیه و ایران گفتگو کردند.
این خبرگزاری به نقل از وزارت خارجه روسیه در این باره ادامه داد: در فضایی از اعتماد متقابل، دیدگاه ها در مورد تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه مشترک، از جمله در چارچوب ششمین نشست گفتگوهای راهبردی در سطح وزراء که در ۱۰ ماه جاری میلادی (۱۹ تیرماه) در مسکو برگزار گردید، تبادل نظر شد.
بیانیه مسکو اضافه می کند: طرفین (در این رایزنی تلفنی) بر پایبندی خود به اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور سازمان ملل متحد و ارتباط متقابل از جمله احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، تأکید کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :