19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:‌ ۲۷ نقطه حاشیه‌ای شهر قم زیرچتر کامل خدمات درمانی و بهداشتی قرار می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری درجلسه معاونین این دانشگاه افزود:‌ باید ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاها و نقاط حاشیه‌ای شهر قم مورد توجه جدی قرار بگیرد.
وی اظهار داشت:‌ پای‌کار آمدن تمامی معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی و توجه به ۲۷ نقطه حاشیه‌ای شناسایی‌شده شهری در قم از منظر کالبدی حائز اهمیت است که باید مسئولان امر راستا تلاش گسترده‌ای در این راستا داشته باشند.
وی گفت:‌ همچنین بیمه سلامت خدمات درمانی به دنبال ارائه خدمات دندانپزشکی در نقاط روستایی و در مرحله بعدی در نقاط شهری به بهترین شکل ممکن است
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می کنند.
وی اظهار داشت:‌ توسعه در خدمات در مناطق محروم و توجه به سلامت خانواده از مهمترین اولویت‌ها و ماموریت‌های ارکان مختلف نظام سلامت است
مصری در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه باید در حوزه پژوهشی به سمت طرح سلامت خانواده بروند، عنوان کرد: از منظر علمی این موضوع باید در شورای پژوهشی، شورای دانشگاه یا کمیته راهبردی دانشگاه مطرح و باید ۵۰ درصد کارهای پژوهشی از منظر علمی به این موضوع اختصاص یابد.
مصری اضافه کرد: همچنین اعضای هیئت‌علمی باید یک یا دو برنامه علمی و پژوهشی خود را به موضوع سلامت خانواده اختصاص دهند و معاونت توسعه، مجموعه فنی مهندسی دانشگاه و حتی خیرین سلامت دانشگاه به موضوع سلامت خانواده توجه داشته باشند
وی در پایان با تأکید بر لزوم داشتن پیش‌بینی‌های لازم برای مواجهه با فراگیری سویه دلتا و آنفلوانزا در فصل پاییز دراستان قم اظهار کرد: ان‌شاءالله با در نظر گرفتن پیش‌بینی‌ها مشکلی در این رابطه نداشته باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :