19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف همچون قوه قضاییه و مجلس خبر داد و تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از این پس قانونمند می‌شود.
محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به تخلفات هنرمندان، گفت: اگر یک بازیگر یا عنصر فرهنگی - هنری مثل هر فرد دیگری دچار خطا می‌شد، برای نوع تخلف محرومیتی را در نظر می‌گرفتیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این امر باید در یک روند روشنی اتفاق بیفتد؛ بنابراین در برنامه هفتم توسعه، بحث رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در قالب یک کمیته روشن بدوی و استینافی آوردیم.
وی از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف مثل قوه قضاییه و مجلس خبر داد و تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از این پس قانونمند می‌شود.
اسماعیلی همچنین از تدوین این آیین‌نامه در دولت خبر داد و گفت: آیین‌نامه ابتدا باید در کمیسیون فرهنگی مجلس، کمیسیون تلفیق و پس از آن در صحن علنی تصویب شود. این مصوبه ظرف سه ماه پس از ابلاغ، باید به تصویب دولت برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: برنامه‌های ویژه تعزیه، پرده‌خوانی و نقاله‌خوانی از شب گذشته در سراسر کشور شروع شده و نمایشگاه‌های مذهبی در همه شهرها در دستور کار قرار گرفته؛ چند اجرای موسیقی مذهبی را در دستور کار داریم.
وی در خصوص تجمیع رسانه‌های دولت نیز گفت: فرآیند تجمیع ۴ خبرگزاری در وزارت فرهنگ آغاز شده است. ما دنبال کم‌کردن کار نیستیم بلکه به دنبال افزایش استاندارد هستیم.
اسماعیلی افزود: یک خبرگزاری بایستی واجد استاندارهایی باشد. قرار نیست ما خبرنگاری را از کار برکنار کنیم و یا تغییری در ساختار ایجاد کنیم بلکه با حفظ استانداردها عنوان خبرگزاری واقعاً به کسانی اطلاق شود که واقعاً خبرگزاری هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :