19 دی: وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: برای تامین مسکن جوانان باید به سمت احداث سازه‌های کوچک و سبک پیش برویم و ارائه تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان و مسائل تامین حوزه مسکن را از وزیر مسکن پیگیر هستیم.
سیدصولت مرتضوی وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی صبح امروز با حضور در دفتر امام جمعه اسلامشهر اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات مردم را حل کنیم، باید درب اتاق مدیران به روی مردم باز باشد و مردم راحت بتوانند مدیران را ببینند.
وی افزود: اسلامشهر یک شهر فرهنگی و قرآنی است و برای ما بسی مایه افتخار است که جوانان و مردم این شهرستان علایق وافری به موضوع آموزش، حفظ و ترویج فرهنگ قرآنی دارند و با این اوضاع قطعاً کلاس‌های تفسیر و تجلیل قرآن، علمایی هم سرآمد هستند، حتماً باید این روحیه در منطقه تقویت شود.
وزیر کار و رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به وجود زیرساخت‌ها و منابع انسانی موجود در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: برای تقویت زیرساخت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر ما هم به نوبه خود کمک خواهیم کرد، زیرساخت‌های موجود در منطقه یک ظرفیت و پتانسیل است که باید استفاده بهینه از آنها شود.
وی با بیان اینکه بافت شهرستان اسلامشهر تقریباً متوسط به پایین است، تاکید کرد: جمعیت متوسطی از حیث گروه‌های درآمدی در منطقه وجود دارد، قاطبه جمعیت شاغل در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدماتی هستند، حتماً بستر آسایش و آرامش در این شهرستان و توسعه روزافزون را مد نظر قرار خواهیم داد.
مرتضوی گفت: در این منطقه با وجود مراکز تولیدی و صنعتی متعدد اولاً باید پیگیر باشیم لکه‌های صنعتی ساماندهی شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده بیشتری شود و سپس کارگاه‌های کوچک را تقویت و کمک کنیم و مشاغل خانگی را رونق بخشیم، بخشی از فعالیت کارگاه‌های تولیدی و صنعتی را می‌توان به عنوان مشاغل خانگی انجام داد.
وی با اشاره به مشکلات حوزه مسکن هم تصریح کرد: در حوزه مسکن مسائل را هم از وزیر مسکن و دستگاه‌های متولی پیگیری خواهم کرد، باید به سمت احداث سازه‌های کوچک و سبک پیش برویم و برای ارائه تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان و تامین مسکن آنها پیگیر هستیم.
وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی افزود: خوشحالم که ائمه جمعه پای کار و دلسوزی در این شهرستان وجود دارد، خیلی مبارک است که امام جمعه دغدغه‌اش مسکن، کار و معیشت مردم است، به نظر می‌رسد باید یک سری از تشکل‌های مردمی ایجاد و از ظرفیت آنها برای رفع مشکلات مردم بهره برد.
وی با بیان اینکه دولت به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان نگاه ویژه دارد، گفت: رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در حوزه‌های اشتغال، مسکن و ازدواج یک رسالت دینی و وظیفه قانونی ما است که به جد به دنبال رفع مشکلات این حوزه هستیم.
صولتی با بیان اینکه نماز جمعه یک کانون اجتماعی است، خاطرنشان کرد: این مساجد و نماز جمعه‌ها هستند که یک بستر فرهنگی و دینی در جامعه را به وجود می‌آورند، انسجام بخشی ملی از این دو نهاد و کانون مقدس در جامعه شکل می‌گیرد، که باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرند و تقویت شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :