19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه را بی‌اساس خواند و گفت: هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با روسیه، اقدامی صرفا با اهداف سیاسی است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه فروش پهپاد به روسیه اظهار داشت: همانطور که بارها بطور رسمی اعلام شده است، ادعای صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه بمنظور بکارگیری آنها علیه اوکراین، اتهامی بی‌اساس است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با روسیه، اقدامی صرفا با اهداف سیاسی است.
کنعانی با اشاره به مخالفت صریح و مکرر جمهوری اسلامی ایران با جنگ اوکراین، بر لزوم تسریع در خاتمه آن از مسیر دیپلماتیک تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه غرب با انگیزه‌های سیاسی و با توسل به طرح ادعاهای واهی و اثبات نشده، سعی در تداوم بکارگیری سیاست ناکارآمد و شکست خورده اعمال تحریم علیه ملت ایران دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای اقدام‌ متقابل و متناسب علیه اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا و اعضای آن محفوظ می‌داند.

  • نویسنده :
  • منبع :