19 دی: سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: طی یک ماه گذشته و با آغاز به کار گشت مشترک تیم بازرسی از مشاوران املاک استان قم دو دفتر بنگاه و املاک به دلیل تخلفات پر تعداد و مکرر پلمپ شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای ملی مسکن و با هدف کنترل بازار مسکن در سراسر کشور گشت مشترک بازرسی از مشاوران املاک آغاز به کار کرده است.

 وی افزود:در استان قم نیز طی یک ماه گذشته این تیم مشترک متشکل از نماینده‌های اداره تعزیرات، سازمان صمت، اتاق اصناف و اداره کل راه و شهرسازی اقدام به بازرسی از دفاتر املاک را در دستور کار خود قرار داده‌اند که تاکنون ۲۱۸ بازرسی انجام شده است.

زنجیرانی توضیح داد: از این تعداد تنها ۱۶۸ دفتر دارای مجوز کسب و کار مربوط به شغل بنگاهداری املاک بوده‌اند و بقیه وفق قانون بدون مجوز اقدام به فعالیت کرده اند.

وی در خصوص موارد بازرسی از دفاتر املاک توضیح داد: ۹۷ دفتر فاقد نرخنامه و ۱۹۶ دفتر فاقد فاکتور فروش بوده اند.

به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم ۳۰ درصد از آنها در ثبت اطلاعات اقدام به ثبت کد رهگیری نکرده اند و برای ۱۵ درصد آنها گران فروشی محرز شده است.

زنجیرانی اظهار کرد: تعداد ۹۷ دفتر توسط سازمان صمت و اداره کل تعزیرات مشمول جریمه شده اند.

وی در پایان با بیان اینکه ۱۲۱ واحد از تیم گشت مشترک بازرسی، اخطار دریافت کرده‌اند گفت: دو دفتر به دلیل تخلفات مشهود و پرتعداد پلمپ شدند.

گفتنی است گشت مشترک تیم بازرسی از بنگاه‌های استان از تمامی دفاتر املاک سطح استان بازدید خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر با قانون اقدامات لازم انجام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :