19 دی: رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: یک هزار و ۷۰۰ هیات در دهه اول محرم امسال در مساجد، حسینیه ها، تکایا، مدارس و سالن های ورزشی میزبان عزاداران حسینی هستند.
جواد اشعری روز شنبه در جمع خبرنگاران ابراز داشت: ۱۲ هیات عزاداری نیز امسال در بوستان های شهر قم در خدمت عزاداران حسینی هستند.
وی بیان کرد: یکی از برنامه های پیش روی محرم و صفر تامین ارزاق هیئات است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم اقلامی چون برنج، شکر، قند و گوشت به آن ها ارائه می شود.
وی ادامه داد: هیئات برای دریافت این اقلام به صورت سیستمی معرفی و نیازشان تامین می شود و تاکنون ۶۰ تن برنج در اختیار هیات ها قرار گرفته است.
اشعری افزود: تامین گاز مایع دغدغه ایستگاه های صلواتی بوده است که با همکاری شرکت فرآورده های نفتی پیگیری لازم صورت گرفت تا هیات ها در سامانه ای درخواست خود را ارائه می دهند و تاییدیه آن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی انجام می شود.
وی ابراز داشت: تامین نان هیئات نیز با معرفی شورای هیئات مذهبی استان قم به اداره کل غله انجام خواهد شد و در نهایت کد عاملیت لازم به هیات برای دریافت نان ارائه می شود.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه عطر تربت در ماه محرم با موضوع حجاب و عفاف، جهاد تبیین و ملزومات هیئت ها توسط شورای هیئات مذهبی استان قم خبر داد.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از برگزاری پویش «هر هیات، یک شهید» در قم خبر داد و گفت: عکس شهیدان در قالب این پویش به صورت بنر چاپ شده در هیات ها و پوستر هیات در فضای مجازی قرار داده می شود.
وی یادآور شد: امسال۱۸۰ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران حسینی با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری قم فعال هستند.
وی ابراز داشت: همه هیئات مذهبی از مناطق مختلف قم در تاسوعا و عاشورای حسینی دسته روی خواهند داشت که با محوریت حرم حضرت معصومه(س) از مسیر میدان آستانه انجام می شود.
اشعری گفت: آیین سوگواری و عزاداری اقوام و ملل نیز ۲۵ تا ۲۷ مردادماه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،‌شهرداری، شورای هیئات و اداره کل اوقاف قم برگزار می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :