19 دی: مدیرکل هواشناسی قم گفت: وضعیت هوای این استان تا روزسه شنبه سوم مرداد با وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک همراه خواهد بود.
مهران حیدری بنی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وزش باد شرقی تا روز سه شنبه در قم پیش بینی می شود که سرعت وزش باد برای امروز و فردا 55 تا 70 کیلومتر بر ساعت و روز دو شنبه تا 60 کیلومتر پیش بینی می شود.
وی با بیان این که طبق نقشه های هواشناسی و افزایش گرد و خاک برای امروز تا روز سه شنبه هشدار سطح نارنجی داده شده است ادامه داد: با توجه به این که وقوع گرد و خاک باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد از رانندگان درخواست داریم احتیاط کنند و کودکان، افراد سالخورده و بیماران قلبی و ریوی از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.
وی با اشاره به این که کمینه هوای صبح امروز در شهر قم 43 درجه سانتیگراد بالای صفر بود گفت: بیشینه هوا در روزهای یک شنبه و دوشنبه 42 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی شده است.
به گفته حیدری بنی کمینه هوا از امروز تا روز سه شنبه 29 و 28 درجه سانتیگراد است.
مرکز بهداشت استان قم نیز اعلام کرد، با عنایت به اینکه بر اساس اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز شاخص کیفیت هوا (AQI=357) در شهر قم به علت پدیده گرد و غبار هوا (ذرات معلق PM10) در شرایط خطرناک قرار دارد و افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از منزل خارج نشوند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند. افراد دیگر باید از فعالیتهای طولانی و یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.


  • نویسنده :
  • منبع :