19 دی: مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اجرای پویش نذر خون به مناسبت محرم و صفر با شعار « اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» در قم گفت: این پویش تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.
مهدی پهلوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: از ابتدای ماه محرم این پویش آغاز شده و تا آخر ماه صفر ادامه دارد و اهدای خون در این ۲ ماه از ساعت هفت تا ۱۳ در ۲ پایگاه واقع در خیابان ۱۵ خرداد و میدان روح الله امکان پذیر است.
به گفته وی در روزهای یکشنبه و سه شنبه اهدای خون تا ساعت ۱۷:۳۰ انجام می شود.
وی ادامه داد:‌ در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز همه مراکز خون گیری قم با حضور کارکنان فعال هستند و از ساعت های اولیه صبح تا ساعت ۱۸ پذیرای مردم هستیم.
وی گفت: این پویش ایجاد شد تا حجم زیادی از مراجعه کننده صرفا در تاسوعا و عاشورا به مراکز خون گیری وارد نشوند چرا که مردم علاقه مند به اهدای خون در این ۲ روز زیاد هستند.
پهلوانی با بیان اینکه امکان اهدای خون برای بانوان در مرکز روح الله امکان پذیر است، اظهار داشت: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند و باید مشارکت آنان در اهدای خون بالاتر باشد.
وی گفت:‌ ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین فرصت ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات بخش می تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار بگیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :