19 دی: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه) بازار سهام، با ۳۳ هزار و ۲۸۲ واحد کاهش معادل یک و ۶۵ صدم درصد به یک میلیون و ۹۸۳ هزار و ۱۰۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با ۱۲ هزار و ۶۰۷ واحد کاهش معادل یک و ۷۷ صدم درصد در محدوده ۶۹۹ هزار و ۹۳۴ واحد قرار گرفت.
نماد‌های شستا، فارس، تاپیکو، شتران، شپدیس، پارسان و نوری از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند.
نماد‌های شستا، شهر، خگستر، وبملت، پترول و و تجارت هم از نماد‌های پرتراکنش با تاثیر منفی بر بازار سهام بودند. نماد خزامیا هم از نماد‌های پرتراکنش با تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس بود.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۳۰۶ واحد کاهش به عدد ۲۶ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.
نماد‌های نیان، کتوسعه، دی، خاور، کرمان و زفجر از نماد‌های پرتراکنش با تاثیر منفی و نماد فرود از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بود.
بازار امروز سهام شاهد ۹۸ نماد مثبت برابر ۵۲۹ نماد منفی بود. ۴۲ صف خرید مقابل ۱۹۳ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۷۷۵ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۵۳ میلیون سهام را به ارزش ۳ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۵۲ میلیارد دلار بود.
مجموع ارزش صادرات نفتی اوپک در سال ۲۰۲۲، به ۸۷۳.۵ میلیارد دلار رسید که بالاتر از ۵۶۶.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بود.
پیش از این، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داده بود که ایران با درآمد ۵۴ میلیارد دلاری از صادرات نفت در سال ۲۰۲۲، در میان اعضای اوپک، در رتبه پنجم ایستاده است. بر اساس شاخص قیمت نفت استاندارد، درآمد ایران از صادرات نفت، ۱۵ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.
اطلاعات شرکت‌های مشاوره انرژی و آمار کشتیرانی نشان می‌دهد صادرات و تولید نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، به رکورد جدیدی در سال ۲۰۲۳ رسیده است. صادرات نفت ایران از زمان خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت. با این حال، صادرات نفت ایران همچنان ادامه پیدا کرده است.
  • نویسنده :
  • منبع :