19 دی: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن اهانت به قرآن کریم در دانمارک و سوئد تاکید کرده است: دولت‌های این دو کشور باید قاطعانه این هتاکی‌ها را محکوم کنند و ضمن عذرخواهی از مسلمانان جهان، این خشونت و ستیز علیه، قرآن، دین، معنویت انسان و آزادی را پایان دهند.
در این بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین منتشر شده آمده است: حادثه تلخ و دردناک اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد و همچنین تکرار آن در دانمارک، حماقت، رذالت و دنائت عاملان این هتاکی و عمق کینه جاهلیت مدرن به اسلام و ادیان الهی را آشکار کرد.
بیانیه ادامه یافته است: این اقدام جنون آمیز گرچه توسط مزدورانی بی‌ارزش و جاهل انجام شده است؛ اما نمی‌توان ریشه‌ها و دست‌های طراح این جسارت بزرگ را نادیده گرفت. در تمام این اهانت‌های زنجیره‌ای، همراهی و همدلی سران کفر و طاغوت و جریان استکبار پیداست و دولت‌های غربی نمی‌توانند پشت ادعاهای به ظاهر اخلاقی و شعارهای توخالی آزادی بیان و عمل، هموار کننده شیوه‌های نفرت انگیز و زشت اسلام ستیزی باشند. درحقیقت معنای آزادی در فرهنگ و تفکر غرب استعماری، آزادی انحراف و ضدیت با معنویت و اخلاق است، و این آزادی نابود کننده جامعه و بشریت است.
بیانیه می افزاید: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مردم مسلمان ایران و جهان در اعلام انزجار از این اقدام جنایتکارانه، از اقدام فعال و مؤثر مردم و دولت عراق در محکومیت این هتاکی تشکر می‌کند.
بیانیه حاکی است: همچنین با تشکر از مسئولان سیاست خارجی و فرهنگی کشور که اقدام های مناسبی را درباره این موضوع انجام داده‌اند از آنان می‌خواهیم همچنان با جدیت پیگیر جرم انگاری اسلام ستیزی و اسلام هراسی باشند و مراتب اعتراض آزادی‌خواهان جهان را از اهانت به دیانت، میراث پیامبران و کتاب الله به گوش مجامع بین الملل برساند.
گفتنی است؛ یک گروه افراطی و ضد اسلام‌ در دانمارک روز جمعه 30 تیرماه امسال مقابل سفارت عراق در کپنهاگ در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید.
پلیس سوئد نیز روز چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.
«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :