19 دی: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: به‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز هیات‌های مذهبی استان به کالاهای اساسی در ماه محرم، یک‌هزار تُن برنج و ۳۲۰ تُن شکر تامین و تدارک دیده‌ شد.
سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و آمادگی موجود در خصوص تدارک کالاهای اساسی مورد نیاز در این ایام، برای تامین حجم بیشتری از اقلام اعلام شده بر اساس نیاز هیات‌های مذهبی استان آماده هستیم و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
وی افزود: در خصوص تامین آرد و نان مورد نیاز هیات‌های مذهبی قم نیز بر اساس اعلام شورای هیات‌های مذهبی، مباشران اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم آماده تامین این اقلام هستند و ۱۰۰ تُن آرد به همین منظور تدارک و تامین شده‌است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تامین به موقع اقلام یاد شده، هیات‌های مذهبی استان را در ارائه خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به عزاداران سیدالشهدا(ع) یاری کنیم و در این زمینه از همه ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مناسب تامین آرد و نان قم در فصل تابستان با وجود حضور گسترده زائران کریمه اهل بیت(ع) در این استان اشاره کرد و بیان داشت: با پیش‌بینی‌های انجام شده همواره سطح ذخیره سازی گندم و آرد مورد نیاز برای پخت نان مصرفی مردم را در حد مطلوب حفظ می‌کنیم.
گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۸هزار تُن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تُن در ساعت، در زمینی به مساحت ۹۰هزار مترمربع ساخته شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.
آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.
  • نویسنده :
  • منبع :