19 دی: رییس مجلس ملی ویتنام گفت که کشورش خواهان توسعه روابط و همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.
وونگ دین هوئه رئیس مجلس ملی ویتنام در دیدار «علی اکبر نظری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور؛ مقاومت دولت و ملت ایران در برابر چالش ها و مشکلات را تحسین کرد.
آقای هوئه در این دیدار گفت: ویتنام خواهان توسعه روابط و همکاری های همه جانبه با ایران از مجاری مختلف مانند ارتباطات رسمی دولتی، احزاب، روابط مردم – مردم و... بوده و ما علاقمندیم تا از تجربیات ایران در دولت – ملت سازی بهره ببریم.
رئیس مجلس ملی ویتنام اظهار داشت: من مقاومت ایران در برابر چالش ها و مشکلات را تحسین می کنم. در اولین فرصت به ایران سفر خواهم کرد. در حال حاضر و در آینده ظرفیت های فراوانی برای توسعه همکاری های دوجانبه وجود دارد.
وی گفت: اگر چه در حوزه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک مشکلاتی مانند نقل و انتقال بانکی بر سر راه قرار دارد با این حال باید برای غلبه بر این چالش ها، راه حل هایی یافت تا بتوانیم ظرفیت ها در حوزه های مختلف مانند تجارت، سرمایه گذاری، روابط مردم – مردم و همچنین حوزه انرژی را فعال کنیم.
مقام ویتنامی روابط پارلمانی دو طرف را مطلوب توصیف کرد و در این خصوص به سفر رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به ویتنام در سال ۲۰۱۸، سفر معاونین وقت مجلس ویتنام به ایران در سال ۲۰۱۷، ۲۰۲۲ و دیدار در حاشیه نشست های بین المللی اشاره کرد.
وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا در نهمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان مجالس که در ماه سپتامبر در هانوی برگزار می شود، شرکت نمایند.
علی اکبر نظری سفیر ایران در ویتنام نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه مناسبات دوکشور در همه زمینه ها؛ دعوتنامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی را تقدیم وی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :