19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۶۵ هزار آزمون بر روی آب آشامیدنی این استان به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آن صورت گرفت.
حسن بختیاری در گفت وگویی با اشاره به نظارت کامل بر روی شبکه و تأسیسات آبرسانی استان به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب، افزود:‌به طور مستمر شبکه‌های آب، منابع، مخازن، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب استان مورد پایش قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه به منظور اطمینان از سلامت آب، روزانه به وسیله تجهیزات آنلاین و آزمایشگاهی، آزمون‌های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی و کلرسنجی انجام می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا در چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۶۵ هزار آزمون بر روی آب قم انجام و آیتم‌های مختلف سلامت و بهداشت بررسی شده‌است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر اینکه در طول سال و طبق برنامه نظارت بر شستشوی شبکه، مخازن، کلر شویی و شوک‌های کیفی تصفیه‌خانه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۵۹۰ کیلومتر خطوط و شبکه آبرسانی و ۲۰ هزار مترمکعب مخزن به منظور استمرار کیفیت آب در شبکه شستشو شد.
وی در ادامه به تشریح برخی دیگر از اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اشاره کرد و نظارت بر شستشوی شبکه، مخازن و کلرشویی و شوک های کیفی تصفیه خانه آب، نظارت کیفی بر بهره‌برداری تصفیه خانه آب، سامانه تولید آب شیرین، تصفیه خانه های فاضلاب و سامانه‌های گندزدایی و تأسیسات آبرسانی و نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های آب و فاضلاب را از جمله این اقدامات در چهار ماه نخست سال جاری برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در غالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها گفت: آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب قم از برترین آزمایشگاه‌های کشور است که آمادگی ارائه خدمات تخصصی به دانشجویان و پژوهشگران استان را دارد.
بختیاری در ادامه از تمدید گواهی‌نامه‌های ایزو۱۷۰۲۵، ایزو ۴۵۰۰۰۱، معتمد محیط زیست، کفایت تخصصی انجام آزمون میکروبی و شیمیایی و کالیبراسیون دستگاهی و اخذ گواهی‌نامه برنامه ایمنی آب در سامانه تأمین آب آشامیدنی شهر قم خبر داد.
وی همچنین با اشاره به پایش ماهیانه آب فضای سبز سطح شهر یادآور شد: با توجه به لزوم جداسازی شبکه آب فضای سبزی از شبکه آب شرب شهر به صورت ماهیانه فضای سبز استان مورد پایش قرار می‌گیرد.
  • نویسنده :
  • منبع :