19 دی: معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: درسال تحصیلی جدید ۴۳۹ معلم ابتدایی دراین استان جذب و فعالیت خود را درمدارس آغاز خواهند کرد.
عباس اسکندری پور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ در حال حاضر یک‌هزار و ۱۱۵ نفر از داوطلبان فعالیت در آموزش و پرورش قم( سه برابر ظرفیت موجود) که در آزمون استخدامی شرکت کرده بودند، پذیرفته شدند که گروه‌های ارزیاب از ۲۴ تیرماه سالجاری بررسی‌های لازم بویژه مهارت‌های معلمی این افراد را انجام می‌دهند.
وی گفت:‌ درحال حاضر با توجه به اهمیت توجه به جذب معلمان در تراز نظام اسلامی بویژه در دوره ابتدایی، نحو ارزیابی تغییر کرده و ۴۰ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد مصاحبه می باشد که این افراد پس از ورود توسط اساتید ارزیاب که قبلا آموزش‌های لازم را دیده‌اند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی گفت: بیشتر ارزیابی هم بر این است که مهارت معلمی این افراد بررسی شود، آنان در کلاس درس باید نقش معلمی را ایفا کنند، نحو تدریس واقعی ، برخورد با اولیا دانش آموزان توسط آنان بررسی و راهنمایی‌های لازم نیز ارائه و مصاحبه‌ای نیز با این افراد انجام می‌شود.
اسکندری پور اظهار داشت: اطلاعات گروه‌های ارزیاب از افراد پذیرفته شده در سامانه کشوری ثبت و در نهایت ۴۳۹ پذیرفته شده به عنوان معلمان ابتدایی کار خود را از اول مهرماه در این استان آغاز خواهند کرد.
وی گفت:‌۵۰ درصد افراد پذیرش شده در استان قم برای شغل معلم ابتدایی به خانم‌ها اختصاص یافته‌است.
اسکندری پور با اشاره به اینکه با وجود جذب ۴۳۹ نفر هنوز مدارس قم در سال تحصیلی جدید با کمبود معلم ابتدایی روبرو است گفت: در مجموع با کمبود ۲ هزار و ۸۰۰ معلم ابتدایی دراین استان روبرو هستیم که برای جبران آن از معلمان واجد شرایط غیر موظف استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روند جذب معلمان در دوره متوسطه اول و دوم نیز از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد،‌ گفت: بیش از ۳۹۶ معلم دراین مقطع نیز جذب و در سال جدید تحصیلی فعالیت خود را در مدارس این استان آغاز خواهند کرد.
در استان قم حدود ۱۵ هزار و ۷۵۸ نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :