19 دی: نماز جمعه عاشورایی به یاد آخرین نماز عاشقانه و عارفانه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با حضور جمعی از عزاداران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اقامه شد.
نماز جمعه عاشورایی به امامت آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در فضای روباز صحن امام رضا(ع) حرم مطهر کریمه اهل بیت اقامه شد.
همچنین با عنایت به تحرکات خیبثانه کانون‌های شیطانی عوامل صهیونیسم بین‌الملل و اهانت به ساحت مقدس قرآن و کلام الهی، عزادارن حسینی قبل از اقامه نماز، با در دست داشتن قرآن کریم، ندای لبیک یا قرآن، لبیک یا حسین، لیک یا زنیب و لبیک یا خامنه ای سر دادند و اقدام ننگین و اهانت آمیز به قرآن را محکوم کردند.
پس از اقامه نماز، آیین سخنرانی و مقتل خوانی در صحن حضرت صاحب الزمان(عج) حرم کریمه اهل بیت(س) با حضور مردم ترتیب یافت.
برای برگزاری نماز جمعه عاشورایی باشکوه، تمهیدات لازم ازجمله تهیه مُهر، زیرانداز و تانکرهای آب‌رسانی برای وضوی نمازگزاران در نظر گرفته‌شده بود و نیروهای خدماتی شهرداری و نمازیاوران در برپایی باشکوه نماز مشارکت داشتند.
امروز مجاوران و زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) از سراسر ایران و بسیاری از کشورهای دنیا با حضور در شهر مقدس قم در عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
قم در روز عاشورای حسینی یکپارچه غرق در سوگ و ماتم است و جلوه‌های بسیاری از اشتیاق مردم ولایتمدار این شهر به سرور و سالار شهیدان در نقاط مختلف آن به نمایش گذاشته‌شده است.
امام حسین(ع) سومین اختر تابناک امامت و ولایت در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در خانه حضرت امیرالمومنین(ع) پیشوای اول شیعیان و حضرت فاطمه زهرا(س) یگانه دختر رسول اکرم(ص) در مدینه دیده به جهان گشود.
آن حضرت در مکتب نورانی حضرت محمد(ص) و پدرش مولای اول شیعیان(ع) و مادری چون حضرت زهرا(س) درس آزادی، ایستادگی و جوانمردی را آموخت و پس از شهادت پدرش، همدوش با برادرش امام حسن مجتبی(ع) در راه تبلیغ دین اسلام و آموزه‌های آن گام برداشت. هنگامی‌که امام دوم شیعیان در سال ۵۰ هجری قمری به شهادت رسیدند، رسالت سنگین امامت و هدایت مردم بر دوش امام حسین(ع) واگذار و آن حضرت به مدت ۱۱ سال عهده‌دار این امر مهم شدند.
سرانجام در روز دهم محرم (عاشورا) سال ۶۱ هجری قمری، امام حسین(ع) و یارانش باوفایش در راه دین اسلام و ترویج آموزه‌های آن، احیای احکام دین و زدودن انواع انحراف‌های دینی به شهادت رسیدند و درس آزادی و ولایتمداری را در تاریخ ماندگار کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :