19 دی: معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری از مردم با وعده درآمدهای چندین میلیونی در هفته و ماه هشدار داد.
سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تبلیغاتی که با وعده‌هایی نظیر درآمد میلیونی در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: همین ابتدا باید تاکید کنم که مردم نباید با رؤیای درآمد چند میلیونی در ماه فریب تبلیغات دروغین فضای مجازی را بخورند و اساسا اگر با ارفاق نگوییم که تمام این موارد کلاهبرداری است، بیش از ۹۰ درصد آنچه که تحت عناوینی تبلیغ می‌شود، کلاهبرداری است.
وی ادامه داد:‌ کاربران فضای مجازی تحت‌تأثیر تبلیغات این کلاهبرداران قرار می‌گیرند، زیرا در تبلیغات کلاهبرداران گفته می‌شود در خانه بمانید و ماهانه بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان درآمد کسب کنید. متأسفانه خیلی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند بدون تلاش و زحمت پول درآورد و فریب این موارد را می‌خورند.
معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا درباره اینکه پلیس چه اقداماتی را برای جلوگیری از وقوع چنین موارد مجرمانه‌ای انجام داده است، گفت: در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری دائماً با مردم صحبت و اطلاع‌رسانی می‌کنیم؛ اما متأسفانه طمع عامل و دلیل اصلی است که باعث می‌شود افراد در دام کلاهبرداران بیافتند.
به گفته پاشایی برخی کلاهبرداران به بهانه کسب‌وکار و درآمدزایی خیلی خوب، افراد را متقاعد می‌کنند که حساب بانکی آنها را در اختیارشان قرار دهند. آنها در حقیقت کارت‌بانکی را اجاره می‌کنند و با این کار شروع به کلاهبرداری می‌کنند و یقین بدانید اگر کسی درخواست اجاره حساب کاربران را کرد، قطعاً با اهداف کلاهبرداری و پول‌شویی این کار را انجام داده است و در روند پیگیری قضایی، نخستین کسی که مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرد، شخص دارنده حساب است.
وی ادامه داد: مردم نباید شماره کارت و حساب یا حتی کیف پول الکترونیکی خود را به فرد دیگری اجاره بدهند. اگر کسی این کار را انجام داد، مطمئن باشد که دیر یا زود به‌عنوان بخشی از فرآیند کلاهبرداری گیر خواهد افتاد و در سیر مراحل قانونی و قضایی به دادگاه احضار خواهد شد و این در حالی است که فرد کلاهبردار اصلی رد پای خود را گم می‌کند، اما کلاهبرداری‌های زیادی به نام فرد اجاره دهنده کارت انجام شده است. در واقع ممکن است با کارت این فرد میلیاردها تومان درماه کلاهبرداری شود و اون تنها ۱۰ میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد.
معاون پلیس فتای فراجا با تأکید بر اینکه مردم نباید با رؤیای درآمد چند میلیون در ماه فریب تبلیغات دروغین فضای مجازی را بخورند، بیان کرد: پلیس برنامه‌های زیادی برای آموزش در نظر گرفته است و همچنان از مردم می‌خواهیم که فریب چنین مواردی را نخورند. و این کارها را انجام ندهند.
  • نویسنده :
  • منبع :