19 دی: از ابتدای مهرماه سال جاری، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تأیید در سامانه صیاد) فقط در شعب بانک‌های صادرکننده دسته‌چک پذیرفته می‌شوند و دارندگان این دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند به شعب خود مراجعه و دسته‌چک صیادی جدید دریافت کنند.
براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در خرداد‌ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۷میلیون و ۹۰۰هزار فقره چک به‌ارزشی حدود ۵۰۳۶ هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳درصد و از نظر مبلغ ۴.۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
به گزارش تسنیم، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از وضعیت مبادلات چک نشان می‌دهد، طی خرداد ماه 1402، 91.7 درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است، این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل 88.4 درصد است.
درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول‌شده در ماه قبل از آن (اردیبهشت ماه سال 1402) به‌ترتیب معادل 92.2 درصد و 89.3 درصد بوده است، همچنین این نسبت در ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب برابر 90.5 درصد و 89.1 درصد بوده است.
از ابتدای مهرماه،‌ چک‌های قدیمی فقط در بانک خودشان پذیرفته می‌شوند
پیشتر بانک مرکزی در بخشنامه‌ شماره 79966 در مورخه 1402/4/7 به شبکه بانکی اعلام کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تأیید در سامانه صیاد) فقط در شعب بانک‌های صادرکننده دسته‌چک پذیرفته می‌شوند و دارندگان این دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند به شعب خود مراجعه و دسته‌چک صیادی جدید دریافت کنند.
در همین زمینه لازم به ذکر است چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تأیید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و 88.4 درصد چک‌های مبادله‌شده از چک‌های جدید بوده است.


  • نویسنده :
  • منبع :