19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت:‌ ۲ روستای "لنگرود" و "ورجان"‌ این استان دارای مخزن ذخیره آب شدند.
حسن بختیاری در گفت وگویی اظهار داشت:‌ این مخازن که امکان ذخیره آب به ظرفیت سه هزار متر مکعب دارند تا پایان شهریورماه وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.
وی در توضیح این خبر بااشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور آبرسانی پایدار به روستاهای استان، از احداث مخزن ذخیره آب روستای لنگرود با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب خبر داد و گفت: احداث این مخزن از سال گذشته با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.
وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی مخزن ذخیره آب روستای لنگرود، اظهار کرد: این مخزن ذخیره آب تا پایان شهریورماه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و پایداری آب در شبکه آبرسانی روستای لنگرود کمک شایانی خواهد کرد.
بختیاری همچنین از پایان احداث مخزن ذخیره آب روستای ورجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مخزن با یک‌هزار مترمکعب ظرفیت، در راستای بهبود روند آبرسانی به این روستا احداث و آماده بهره‌برداری شده‌است.
روستاهای ورجان و لنگرود در شهرستان کهک قم قرار گرفته‌است.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می شود.
وی با اشاره به اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ متر خط انتقال برای این مخزن و یک‌هزار متر شبکه آب در روستای ورجان یادآور شد: این پروژه نیز در سال گذشته آغاز شده که امیدواریم با بهره‌برداری از آن مشکلات تأمین آب این روستا برطرف شود.
بختیاری در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ هزار لیتری روستای "جیریک آغاج" نیز به پایان رسید، گفت: احداث این مخزن و حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای رفع مشکل کمبود آب در این روستا با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به انجام رسیده‌است.
وی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به روستای جیریک آغاج که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده، در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تا پایان تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
  • نویسنده :
  • منبع :