19 دی: سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس گفت: با تصویب این کمیسیون، امکان راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی برای اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی فراهم شد.
محسن زنگنه در توضیح جلسه روز سه‌شنبه (۱۰ مرداد) کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مجلس گفت: این کمیسیون در جلسه عصر امروز و در ادامه مواد مربوط به حوزه سلامت، چند ماده واحده در زمینه خلأهای قانونی هلال احمر و رفع مشکلات این سازمان به تصویب رساند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس ادامه دادد: کمیسیون در بخش دیگری مصوب کرد که واردات آمبولانس توسط اورژانس، هلال احمر و دستگاه‌های متولی از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی معاف باشد.
زنگنه در ادامه با اشاره به یک ماده الحاقی در حوزه انرژی بیان کرد: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس در این بخش تصویب کرد که نیروگاه‌های خورشیدی خانگی که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و همچنین جامعه هدف بسیج سازندگی نصب می کنند با هدف رفع محرومیت و ایجاد درآمد برای این اقشار، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد.
وی بیان کرد: همچنین در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس تصویب شد در صورتی که نیاز به واردات این تجهیزات از خارج از کشور باشد، این قشر از پرداخت عوارض گمرکی و حقوق ورودی معاف باشند. البته تاکید شد که این مسأله با نظارت وزارت نیرو انجام و مشروط به این باشد که این تجهیزات در داخل کشور تولید نشود. با این حال این موضوع به درآمد خانواده‌های محروم و تحت حمایت کمک خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :