19 دی: مراسم استقبال از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد لحظاتی پیش با حضور وزیر امور خارجه پاکستان و پخش مستقیم آن از تلویزیون ملی این کشور برگزار شد.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای پاکستانی خود شب گذشته سفر سه روزه ای را به این کشور آغاز کرد، امروز در اولین دیدار کاری خود، به ملاقات «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه این کشور رفت.
امیرعبداللهیان و اعضای هیات بلندپایه ایران در بدو ورود به محل وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، مورد استقبال همتای خود و جمعی از مقامات پاکستانی قرار گرفت.
تلویزیون ملی پاکستان (PTV) مراسم استقبال از وزیر امور خارجه ایران را به صورت زنده پخش کرد.
امیرعبداللهیان همچنین در فضای سبز وزارت امور خارجه پاکستان همراه با بلاول بوتو زرداری یک نهال به رسم دوستی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان غرس کرد.
بلافاصله پس مراسم استقبال، رایزنی‌های وزیران امور خارجه ایران و پاکستان به ریاست امیرعبداللهیان و زرداری به همراه اعضای ارشد هیات‌های دو طرف آغاز شد.
«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان، «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان و برخی معاونان و مسئولان وزارت امور خارجه ایران در این نشست حضور دارند.
«اسد مجید خان» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان و برخی از معاونان منطقه‌ای نیز به ریاست زرداری، هیات پاکستانی را تشکیل می‌دهند.
زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در آستانه سفر رسمی امیرعبداللهیان طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد با ابراز اطمینان از روند رو به رشد در روابط دوجانبه، بر دیدگاه نزدیک و درک واقع بینانه دو کشور از اوضاع منطقه تاکید کرد و گفت: پاکستان متعهد به تکمیل پروژه گاز ایران است زیرا آن را برای امنیت انرژی خود ضروری می‌داند.
حسین امیرعبداللهیان از زمان آغاز دولت سیزدهم تاکنون دو بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همسایه شرقی پاکستان سفر کرده است. امیرعبداللهیان اواخر آذرماه ۱۴۰۰ برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان و دیدار با مقام‌های پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :