19 دی: ناهید کیانی ستاره تکواندو ایران در ادامه عملکرد خوب و درخشان خود به مدال طلای یونیورسیاد چنگدو دست یافت و آرین سلیمی هم نقره‌ای شد.
در ادامه رقابت‌های تکواندو یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی چنگدو چین، ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم بانوان و آرین سلیمی در ۸۷- کیلوگرم مردان روی شیاپچانگ رفتند.
در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم بانوان، ناهید کیانی ستاره تکواندو ایران که چندی پیش به مدال طلای جهان رسیده بود در فینال با نتیجه ۲ بر صفر مقابل پو یا سو از چین‌تایپه به پیروزی دست یافت و چهارمین مدال طلای تکواندو ایران در این رویداد را به ارمغان آورد.
بعد از طلای تاریخی اکرم خدابنده به همراه مینو مداح، پس از ۹ سال طلای بانوان در یونیورسیاد تکرار شد و بهترین نتیجه تاریخ تکواندو بانوان در این رقابت‌ها با یک طلا یک نقره و یک برنز در یونیورسیاد چین به دست آمد.
سپس در فینال وزن ۸۷- کیلوگرم مردان، آرین سلیمی با نتیجه ۲ بر یک مقابل منگ مینگ کوان از چین مغلوب شد. این در حالی است که سلیمی در این مبارزه از حریف برتر بود اما چهار مرتبه ضربات سه امتیازی او از سوی داوران پاک شد تا نماینده چین پیروز میدان لقب بگیرد.
همچنین امروز، عرفان بزرگی در وزن ۶۳- کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران بودند که به ترتیب با شکست برابر نمایندگان کشورهای چین و آمریکا دستشان از مدال کوتاه ماند.
با این اوصاف تیم تکواندو دانشجویان ایران در بخش انفرادی کیوروگی (مبارزه)، صاحب ۴ مدال طلا توسط مهدی حاجی‌موسایی، علیرضا حسین‌پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی، ۲ مدال نقره توسط آناهیتا توکلی و آرین سلیمی و ۲ مدال برنز توسط مهران برخورداری و نرگس میرنوراللهی شد. همچنین تیم پومسه کشومان هم ۴ مدال برنز در این مسابقات به دست آورد.
این مسابقات فردا جمعه در بخش تیمی پیگیری می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :