19 دی: رییس اتاق تعاون ایران از راه اندازی مرکز فروش محصولات ساختمانی در روسیه تا یک ماه آینده با هدف بازارسازی و تجاری سازی محصولات ساختمانی خبر داد.
بهمن عبداللهی روز پنجشنبه در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان (از ۱۲ تا ۱۵ مرداد) گفت: مقدمات راه اندازی مرکز فروش محصولات انجام شده و تا یک ماه آینده آماده کار می‌شود.
رییس اتاق تعاون ایران افزود: تعهد می‌دهیم سه ماه اول امکانات رایگان را در اختیار اختیار تعاونگران و صادرکنندگان قرار دهیم تا بتوانند محصولات را عرضه کنند بازار روسیه از مصالح و محصولات ساختمانی کشورمان استقبال می کند.
عبداللهی ادامه داد: اتاق تعاون ایران، سال گذشته مرکز تجاری جمهوری اسلامی در مسکو را راه اندازی کرد در این یکسال ۲ نمایشگاه بزرگ‌ در مسکو برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه تولیدات ساختمانی در کشورمان رشد بی سابقه داشته است گفت: بازدیدکنندگان خارجی معتقد هستند که محصولات ما با کیفیت تر است که این امر فرصت صادراتی محصولات ساختمانی را فراهم می کند.
عبداللهی بیان داشت: نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم فرصت خوبی برای فروش محصولات داخلی است در همین راستا اتاق تعاون درصدد است در حوزه تولیدات و صادرات مصالح ساختمانی نقش تسهیل گری ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان و بخش مسکن در اقتصاد نقش مهمی دارد گفت: به تعبیر صاحب نظران این صنعت حوزه پیشروان اقتصاد است و با رونق آن ۱۲۰ رشته تولیدی به حرکت در می آید این صنعت نقش کلیدی در اقتصاد دارد.
رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در چند سال گذشته صنعت ساختمان دچار رکود شده بود گفت: اکنون ۲ سال است که که در دولت سیزدهم این صنعت نقش مهمی در ارتقای تولیدات و حوزه صادرات ایفا کرده است.
وی بیان داشت: سیاست های دولت در تعهد ساخت مسکن اقدام خوبی است اتاق تعاون به عنوان دومین رکن اقتصاد کشور است که در این زمینه تلاش کردیم همسو با سیاست های اقتصادی دولت حرکت کنیم.
رییس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی امضا شد گفت: ساخت ۱۲ هزار مسکن را شروع کردیم و کلنگ ۲۰ هزار واحد هم تا یک ماه اینده به زمین می خورد.
وی ابراز داشت: سامانه مسکن در حوزه اتاق تعاون راه اندازی شده است تا کنون ۲۴۰ هزار نفر را ساماندهی کردیم و ۸۷ هزار نفر در طرح ها جانمایی کردیم که امیدواریم صاحبخانه شوند ضمن اینکه نیاز است تا وزارت راه و شهرسازی کمک کند تا با سرعت بیشتر طرح های ساخت و ساز پیش رود.
رییس اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: در بافت فرسوده و در طرح ۲۰۲۰ هم اقداماتی صورت گرفته است در تهران ۹۵ تعاونی مسکن را در مناطق کم برخوردار تشکیل داده ایم.
وی با اشاره به بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه در غرب آسیاست امسال نسبت به سال گذشته فضای نمایشگاهی ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱۱۰ هزار متر مربع رسیده است.
عبداللهی عنوان کرد: در این نمایشگاه ۱۰۰ شرکت خارجی و ۷۵۰ شرکت داخلی حضور دارند بازاریابی و بازارسازی با حضور ۲۴۰ هیات تجاری از ۱۳ کشور صورت گرفته است.
  • نویسنده :
  • منبع :