19 دی: استاندار قم در بازدید از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر، بر ضرورت اجرای طرح‌های توسعه فاضلاب در قم تاکید کرد.
سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر قم و اجرای عملیات بخشی از خط انتقال فاضلاب پردیسان بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و چالش‌های این بخش قرار گرفت.
استاندار قم با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش فاضلاب شهر، بر ضرورت تسریع در رفع مشکلات قانونی زمین تصفیه‌خانه و پیشرفت هر بیشتر طرح‌های توسعه فاضلاب تاکید کرد.
حسن بختیاری نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش فاضلاب شهر قم پرداخت و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب است و سالانه بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های شهر قم تولید می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر لزوم کاهش استفاده از آب شبکه شهر در صنایع و آبیاری فضای سبز شهری، اظهار کرد: باید به تدریج وابستگی صنایع استان و فضای سبز شهر به آب شبکه را کاهش داده و پساب را جایگزین آن کنیم.
بختیاری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم در حال تکمیل است، عنوان کرد: برای ارائه خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به شهروندان به ویژه سایت‌های نهضت ملی مسکن خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان باید وارد مدار بهره‌برداری شود.  
وی اشاره به تأمین اعتبار این طرح از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به قم، تاکید کرد: امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این طرح تکمیل و بخشی از عقب‌ماندگی شهر قم در زمینه استفاده از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب جبران شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در سال جاری تمرکز ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای فاضلاب خواهیم داشت، تصریح کرد: در این راستا هم شرکت آب و فاضلاب برنامه ریزی خوبی داشته و هم استفاده از بخش سرمایه گذاری و صنعت در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: اولویت توسعه شبکه فاضلاب بر اساس مشکلات زیست‌محیطی ناشی از رهاسازی فاضلاب در معابر و انهار و مناطق با تراکم ساختمانی بالا است.
بختیاری همچنین در بازدید استاندار از عملیات اجرایی خط انتقال ۲۱ کیلومتری پردیسان، گفت: مرحله نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان آغاز شده که امیدواریم با رفع معارضات تا پایان سال جاری به پایان برسد.
  • نویسنده :
  • منبع :