19 دی: آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: اربعین بعنوان یک موضوعی که همه‌ ملت‌ها را متوجه خود نموده و سانسورهای خبری را درهم کوبیده و صدای خود را به کل دنیا رسانده است حضور افراد از کشورهای مختلف حتی غیرمسلمان می‌تواند سفیری برای رساندن شور و احساس همراه با عقلانیت مردمی باشد.
به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در پیامی به همایش موکب داران اربعین حسینی، آورده است: برنامه‌هایی که به مناسبت شهادت حضرت سید الشهداء «ع» صورت می‌گیرد در ماندگاری شیعه نقش مهمی را داشته است و علّت اصلی آن‌است که این برنامه‌ها محلی برای تبلیغ و ترویج بوده و اگر بصورت صحیح و حقیقی انجام گیرد وجدان‌ها را بیدار و عقل را تحریک می‌کند تا حقیقت روشنی یابد.
وی افزوده است: در این میان، مناسبت اربعین از ویژگی خاص خود برخوردار است اولین ویژگی حضور کثیری از مردم آن‌هم نه فقط شیعیان بلکه از مذاهب و ادیان دیگر در کنار هم قرار می‌گیرند اگر چه ممکن است این در کنار هم بودن انگیزه‌های متفاوتی داشته باشد اما مهم این است که توجه به یک موضوع و تأمل در یک حرکت است و آن هم فکر و اندیشه و راه و رسم امام حسین «ع» است.
مرجع تقلید شیعیان ادامه داده است:امروز اربعین بعنوان یک موضوعی که همه‌ ملت‌ها را متوجه خود نموده و سانسورهای خبری را درهم کوبیده و صدای خود را به کل دنیا رسانده است حضور افراد از کشورهای مختلف حتی غیرمسلمان می‌تواند یک سفیری برای رساندن شور و احساس همراه با عقلانیت مردمی باشد که از این طریق با چراغ هدایت و کشتی نجات سید الشهداء «علیه السلام» به سعادت دست یابند و این مهم وظیفه شیعیان حاضر در مراسم اربعین و برگزارکنندگان این حرکت عظیم را بیشتر می‌کند، اهمیت زیارت اربعین در روایات ما و خصوصاً بیان معروف حضرت امام حسن عسگری «ع» به عنوان نشان ایمان معلوم و روشن است و همچنین خدمت به زائر امام حسین «ع» توفیق بسیار بزرگی است که خدا به بندگان خود مرحمت می‌نماید.
آیت‌الله نوری همدانی بیان داشته است: بر این اساس عزیزانی که در این مسیر گام بر می‌دارند دارای اجر و ثواب هستند و قدر این توفیق را بدانند. همه مردم در برگزاری این مراسم کمک کنند و همّت خود را به کار بگیرند و باید دقت داشت مراسم مربوط به اهل بیت «علیهم السلام» و خصوصاً حضرت امام حسین «ع» همیشه به همّت مردم بوده، این عاشقان بودند مال و جان دادند، کربلاء و زیارت سید الشهداء «علیه السلام» را زنده نگه داشتند و توانستند حرکت عظیم اربعین و عزاداری‌های محرم و صفر را خلق کنند و با توجه به تبلیغات گسترده معاندان و شبهه افکنان درباره عزاداری ولی باز مردم روز به روز عشق و ارادتشان نمایان‌تر شد. عزیزان موکب‌دار نیازها را شناسایی کنند و علاوه بر خدمات شخصی از موضوع خدمات فرهنگی غافل نشوند و مانع حضور و اثرگذاری جریان‌هایی باشند که در ایّام اربعین دست به کار می‌شوند که با هدف و حرکت امام حسین «علیه السلام» مغایرت دارد.
وی ادامه داده است: مسئولان نیز زمینه‌سازی کنند تا زائران به راحتی توفیق زیارت اربعین را داشته باشند و از قبل پیش‌بینی‌های لازم را برای حل مشکلات در نظر بگیرند، نوکری و خدمت به آستان حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» بالاترین خدمت است و من دست همه کسانی را که برای عزای امام حسین «علیه السلام» خدمت می‌کنند می‌بوسم و از آنها طلب دعای خیر می‌کنم و از خدا می‌خواهم به حقیر نیز توفیق خدمت و نوکری این خاندان را مرحمت فرمایند. در پایان از همه عزیزان برگزارکننده این مراسم تشکر می‌نمایم.
  • نویسنده :
  • منبع :