19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: در کنار درمان ناباروری باید نسبت به مدیریت سقط‌ جنین توجه لازم شود، گاهی تعداد سقط‌ های سالانه با تعداد زاد و ولد برابری می‌کند.
مهدی مصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نرخ جوانی جمعیت در استان قم ۱.۷۴ درصد است، بیان داشت: با سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم در مباحث زیرساختی و معیشتی امید می‌رود به‌تدریج شاهد تحول و تغییراتی در بافت و هرم جمعیتی جامعه باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: حدود ۲۳ درصد از علت عدم فرزندآوری زوجین به مباحث ناباروری مرتبط می‌شود که دولت در حل مسائل درمانی این افراد اهتمام و رویکرد بسیار جدی را دنبال می‌کند.
مصری ادامه داد: تلاش می شود با تجهیز یکی از مراکز درمانی تعداد مراکز درمان ناباروری قم به چهار مرکز افزایش یابد.
وی با اشاره به به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی در راستای به صفر رسیدن مرگ مادران در حین زایمان، ادامه داد: بسیاری از مباحث و مسائل پیرامون سقط‌جنین با حمایت‌های درمانی و معیشتی قابل‌مدیریت و جلوگیری است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: زایمان مادران باردار استان قم به‌صورت زایمان طبیعی از ابتدای سال جاری ۱۰ درصد افزایش‌یافته اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.
مصری با بیان اینکه افزایش متخصصان سونوگرافی زن جزو مطالبات مهم زنان باردار استان است، خاطرنشان کرد: برای افزایش متخصصان خاص با نیازهای بانوان، برنامه‌های جدیدی در دانشگاه علوم پزشکی در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه مهاجرت پرستاران از استان قم و کشور می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اظهار داشت: آمار مهاجرت در بین جامعه پزشکی قم قابل‌توجه نیست؛ ولی برای جلوگیری از موارد معدود در این زمینه نیز، توجه لازم صورت بگیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای طرح جامع غربالگری و پیشگیری از سرطان عنوان کرد: اجرای این طرح در تشخیص زودهنگام انواع سرطان به خصوص در بین زنان می‌تواند بسیار موثر باشد.
مصری بیان داشت: پنج بیمارستان دولتی استان قم طبق درجه‌بندی و امتیازدهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو بیمارستان‌های درجه یک شناخته شده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :