19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم، گفت: عرضه و فروش قاچاق کالا در سطح شبکه‌های مجازی و برخط در سطح این استان روبه‌افزایش است.
مهدی ریاضی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اضافه کرد: قاچاقچیان به دلیل خلاءهای موجود در پیگیری و نظارت نهادهای مسوول و فرار مالیاتی به فروش و عرضه محصولات قاچاق در شبکه‌های مجازی روی آورده‌اند.
وی بیان داشت: کالاهای بهداشتی یکی از مباحثی است که حجم نظارت بر آنها در قم اندک است و علاوه بر این روند فروش این قبیل از کالاهای سلامت‌محور و مهم بدون نظارت در فضای مجازی روبه‌افزایش است.
ریاضی تصریح کرد: گندم و آرد نیز از محصولاتی است که قاچاق در آنها به‌صورت زیاد انجام می‌گیرد، بسیاری از نانوایان آزادپز هیچ خریدی از شرکت غله نداشته و نیاز خود را از بازار قاچاق تامین می‌کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف و قاچاق کالا و ارز در نهایت در تعزیرات حکومتی تعیین تکلیف می‌شود، گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال تعداد پرونده‌های ورودی استان قم ۳۱ درصد کاهش داشته‌است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته در بازده زمانی ابتدای سال تا ۱۵ مردادماه، یک‌هزار و ۲۸۰ و امسال در مدت مشابه ۸۵۵ پرونده قاچاق تشکیل شده‌است.
ریاضی عنوان کرد: به‌رغم کاهش پرونده‌های ورودی، ارزش ریالی قاچاق در استان قم طی این مدت بیش از ۱۸۲ درصد افزایش داشته که نشان از روی‌آوردن قاچاقچیان به قاچاق کالاهای باارزش‌تر است.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا ۱۵ مردادماه ۱۲۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در قم کشف شده است، در مدت مشابه سال گذشته ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۴۳ میلیارد تومان بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم بیان داشت: طبق قوانین جدید، هر فردی که ۳ مرتبه سابقه حمل کالای قاچاق داشته باشد جزو قاچاقچیان حرفه‌ای محسوب شده و اقدامات قضایی سختی در تعقیب و برخورد با آن، دیده شده‌است.
  • نویسنده :
  • منبع :