19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: ۱۵۰ ورزشکار این استان امسال مدال بین المللی کسب کرده اند که نشان از استعداد ورزشکاران قم دارد این در حالیست که در کل سال گذشته ۱۷۰ مدال بین المللی داشتیم.
ابراهیم سانی خانی در نشست خبری اظهار داشت: در حوزه ورزش و جوانان ضعف های زیرساختی در استان داریم اما با این وجود در این حوزه به سمت قله های هدف گام برداشتیم و ۴۹ هیات ورزشی در استان قم زحمات بسیاری در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی کشیده اند.
وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی برنامه هایی در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در قالب سفر رییس جمهوری به قم جذب کردیم.
وی اظهار داشت: ۹۰ درصد سالن ها و امکانات ورزشی استان قم در اختیار هیات های ورزشی است و برخی حتی بیش از دو مکان ورزشی را در اختیار دارند و از هیات هایی که قابلیت قهرمان پروری را دارند بیشتر حمایت می کنیم.
سانی خانی با اشاره به نداشتن تیم فوتبال مرتبط با استان قم در هیچ یک از لیگ های برتر و دسته های یک و دو گفت: ۱۲ میلیارد تومان هزینه یک تیم دسته دویی است از این رو نیازمند حامی مالی قوی هستیم و در عین حال اگر تیمی به میهمانی استان دیگری می آید، نباید میزبانی ما مایه آبرو روزی باشد و امکاناتی مانند هتل را نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: قول می دهیم ظرف یکسال آینده تیم دسته یکی فوتبال را در قم داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان قم در پاسخ به سوالی در زمینه کنار گذاشتن علیرضا نجاتی فرنگی کار قمی از تیم ملی اظهار داشت: در مورد این ورزشکار چند جلسه با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی داشتیم و با خود نجاتی نیز مذاکراتی شد که و قول هایی داد اما بعدا خلاف آن را انجام داد.
وی ادامه داد: مشکل مالی بین نجاتی و علیرضا دبیر نبوده است و این مشکل را حل کردیم و نجاتی و دبیر مشکل ریالی با هم ندارند. به عنوان‌ مسوول ورزش قم درخواست کردیم تا با نجاتی صحبت کنیم که اگر مشکلی دارد که براساس اختیارات مان توان حل آن را داریم، بیان کند اما وقتی خودش نمی خواهد سمت ما بیاید چه کنیم؟
سانی خانی سرانه ورزشی استان قم را ۵۴ سانتیمتر ذکر کرد و افزود: این در حالیست که استاندارد کشوری ۸۰ سانتیمتر است و راه زیادی تا رسیدن به استاندارد کشوری داریم.
وی در مورد تغییرات صورت گرفته در ریاست هیات کشتی گفت: در مجامع و فدراسیون ها و اداره هیات های ورزشی یک طرف قضیه اداره کل ورزش و جوانان و یک طرف فدراسیون است. در این زمینه مباحث‌ فنی و پذیرفتن ورزشکار در تیم‌ملی با فدراسیون است اما جایی که فدراسیونی می گوید ما نمی توانیم با رییس یک هیات ورزشی کار کنیم اگر با نظر آن ها مخالفت کنیم، ورزشکاران ما متضرر می شوند.
سانی خانی بیان کرد: ورزش نیاز به پول دارد ولی به هر قیمتی نباید پول بدست آوریم این در حالیست که در برخی کشورهای اروپایی دولت پولی هزینه نمی کند و کارخانه داران وسرمایه داران برای ورزش هزینه می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان قم‌ با اشاره به راه اندازی ستاد بازی های آسیایی در اداره کل ورزش و جوانان قم بیان کرد: ورزشکاران قمی که امسال می توانند در هانگژو حضور داشته باشند احصا شده است و مقرر شده است که ماهیانه نزدیک به ۱۰۰‌ میلیون ریال به منظور تامین هزینه رفت و آمد به کمپ‌های تیم‌ملی و مکمل های مجاز ورزشی به ورزشکاران مربوطه اختصاص داده شود.
سانی خانی ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار با تقدیر از خبرنگاران قم در پوشش برنامه های اداره کل ورزش و جوانان ابراز داشت: قدردان زحمات خبرنگاران هستیم و خبرنگاران در استان قم در پیشبرد اهداف جامعه هدف ورزشی استان نقش پررنگی دارند.
وی گفت: خبرنگاران با مشکلات و کاستی هایی در پوشش اخبار مواجه هستند اما با عشق به کار خود در عرصه خبر خوش می درخشند و نظام اسلامی مدیون تلاش اصحاب رسانه در مورد پوشش اتفاقات و رخدادهای مختلف است.
  • نویسنده :
  • منبع :