19 دی: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت مجلس با تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) گفت: براین اساس لایحه عفاف و حجاب برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.
محمد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند، این لایحه برای رسیدگی به کمیسیون حقوقی و قضایی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شد.
وی اظهار کرد: جلسات کمیسیون حقوقی و قضایی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی تشکیل می‌شود منتها اعضای کمیسیون فرهنگی حق رای ندارند و رای‌گیری درباره مواد تنها توسط اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی انجام می‌شود.
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از امروز جلسات کمیسیون حقوقی و قضایی برای بررسی کلیات و جزییات لایحه عفاف و حجاب شروع می‌شود و بعد از اتمام بررسی، گزارش آن به صحن علنی مجلس جهت تعیین مهلت آزمایشی اجرای این لایحه ارجاع خواهد شد. نمایندگان در صحن علنی درباره جزییات لایحه نظر نمی‌دهند و تنها تعیین مهلت آزمایشی اجرای لایحه به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :