19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم از رفع کامل مشکل کمبود آب در روستای "طینوج" در این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب قم،‌ حسن بختیاری با اشاره به تلاش این شرکت برای تأمین آب پایدار در روستاهای استان گفت: طینوج از جمله روستاهای استان است که با وجود ۴۵۰ مشترک با مشکل کمبود آب مواجه بود.
وی با بیان اینکه آبرسانی به این روستا از طریق دو حلقه چاه و یک باب مخزن به ظرفیت ۴۰۰ مترمکعب تأمین می‌شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به علت کاهش نزولات آسمانی آبدهی چاه‌های تأمین‌کننده آب طینوج به شدت کاهش یافت و روستا با کمبود آب مواجه شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور تأمین آب این روستا به منظور رفع مشکلات ایجاد شده، خاطرنشان کرد: در همین راستا حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید و نیز اصلاح و تعویض خطوط انتقال آب از چاه‌ها به مخزن و از مخزن به شبکه توزیع روستا در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این پروژه چهارهزار و ۳۰۰ متر از شبکه روستا اصلاح و نوسازی شد، یادآور شد: با مجموع اقدامات صورت گرفته مشکل آبرسانی به روستای طینوج به طول کامل برطرف شد و اهالی روستا از آب شرب بهداشتی پایدار برخوردار شدند.
روستای طینوج در بخش خلجستان قرار گرفته‌است. این بخش با وسعت یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع در غرب و شمال غرب استان قم قرار دارد؛ و دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستاست.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :