۱۹ دی: فرمانده انتظامی استان قم با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم، گفت: تعامل پلیس با رسانه‌ها افزایش می‌یابد.

سردار سید محمود میرفیضی به همراه سرهنگ مهرداد حاجی زاده معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم به مناسبت روز خبرنگار در دفتر روزنامه ۱۹ دی حضور یافت.

فرمانده انتظامی استان قم در این دیدار با بیان اینکه ثبت و ضبط اقدامات نیروی انتظامی توسط اصحاب رسانه در افزایش امنیت جامعه نقش اساسی دارد، اظهار داشت: رسانه‌ها سرباز خط مقدم هستند و در بسیاری از کشورها به عنوان قوه چهارم تعریف می‌شوند و تأثیرگذاری آن‌ها در برخی کشورها بیش از سه قوه قضاییه، مقننه و مجریه است.

وی با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری از رسانه‌ها افزایش آگاهی، امید و نشاط و جذب اعتماد مردم است که نیاز شرایط فعلی کشور است، تصریح کرد: در حوزه امنیت اجتماعی، رسانه با مطالبه‌گری، زبان مردم بودن، آگاهی بخشی، نقد منصفانه رسالت خود را ایفا و جایگاه خود را پیدا می‌کند.

سردار میرفیضی اظهار داشت: با سرعت عملی که در حوزه اطلاع رسانی در جامعه وجود دارد پلیس باید خود را به روز کند و اقداماتش را ارتقا دهد زیرا در ویترین شیشه‌ای است که همه آن را می‌بینند.

وی گفت:‌ پلیس باید خطراتی که جامعه را تهدید می‌کند مطرح کند و در این میان رسانه‌ها نقش مهمی دارند زیرا بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در بسیاری از موضوعاتی که نیروی انتظامی نمی‌تواند ورود کند خبرنگاران می‌توانند به عنوان کمک کار وارد عمل شوند و موضوعات زیر پوست شهر را پیگیری و مطالبات مردم را به مسئولان منتقل کنند.

وی در ادامه گفت:‌ وظیفه هر مسئولی پاسخگو بودن در راستای افزایش رضایتمندی مردم است.

سردار میرفیضی با تصریح بر اینکه مسئول باید پاسخگو باشد و ما آمادگی همکاری با رسانه‌ها را داریم، گفت: مطالبه گری و امر به معروف ونهی از منکر دو واجب فراموش شده است که می‌توان آن را به صورت جدید ارائه کرد؛ به عنوان مثال پلیس با خلاقیت بحث امر به معروف را در قالب وارد کردن دانش آموزان در این حوزه اجرایی کرد که از تعداد تصادفات رانندگی کاست.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم، افزود: اگر رسانه‌های داخلی باعث افزایش اعتماد و امید جامعه نشوند مردم به رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا می‌کنند و آن‌ها هرچه بخواهند بر مردم تحمیل و برخی را علیه نظام هدایت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه پنهان کردن فساد از دید کارشناسان و مسئولان اقدام درستی نیست، افزود: باید معضلات را بیان کرد تا برای آن چاره اندیشی شود لذا پلیس از این پس تعامل خود را با رسانه افزایش می‌دهد و با خبرنگاران فعال این حوزه جلسه می‌گذاریم و از راهکارها و نقد منصفانه استقبال می‌کنیم.

وی به اهمیت و جایگاه قم اشاره کرد و گفت: رسانه‌های معاند هر موضوع ساده در قم را بزرگنمایی می‌کنند زیرا قم مرکز انقلاب اسلامی است و دشمنان می‌خواهند به آن ضربه وارد کنند لذا حفظ فضای انقلابی قم مطالبه رهبری است که این نقشه راه برای ما در قم است.

 

آماده همکاری با مسئولان در خصوص رفع مشکلات هستیم

مدیرمسئول ۱۹ دی نیز در این دیدار با بیان اینکه آماده همکاری با مسئولان در خصوص رفع مشکلات شهر و مردم هستیم، اظهار داشت: در ۴۰ سالی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنم به ندرت مسئولی خواسته تا قبل از اجرای طرحی کار رسانه‌ای برای آن انجام شود تا مردم با رضایت در آن طرح همکاری کنند.

مرتضی داستانی با بیان اینکه برخوردهای قهری سبب شده که اصحاب رسانه از رسالت خود فاصله بگیرند، افزود: روابط اصحاب رسانه با مسئولان بخصوص در ۱۰ سال اخیر تبدیل به اتوبان یک طرفه انعکاس سخنان مسئولان به سوی مردم شده و به ندرت مطلبی از سوی مردم به سمت مسئولان داریم لذا اعتماد مردم از رسانه‌ها سلب شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :