19 دی: آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع)، خواستار برخورد لازم و سریع با عوامل داخلی و خارجی این جنایت شد.
به گزارش دفتر آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ایران عزیز دست به عمل جنایتکارانه زدن و با حمله مجدد به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیهم السلام چهره سیاه خود و هم پیمانان شان را نمایان ساختند، اما با رشادت حافظان مقتدر امنیت مواجه گردیدند.
وی افزوده است: ضمن تکریم به مقام شامخ شهیدان این حادثه تروریستی برای مجروحان این حادثه طلب عافیت از درگاه خداوند متعال دارم و از مسئولان محترم می خواهم نسبت به عوامل داخلی و خارجی این جنایت برخورد لازم و سریع را داشته باشند.
گفتنی است؛ یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.
در این حادثه تا کنون دو نفر شهید و هشت نفر(۵ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.
یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.
حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :