19 دی: تجمع بسیج دانشجویی در اعتراض به برکناری معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد.
عصر امروز تجمعی دانشجویی با حضور حدود ۵۰ دانشجو که عمدتا از بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بودند، در مقابل وزارت کشور برگزار شد.
معترضان پلاکاردهایی در اعتراض به نمایندگان مجلس برای اصرار به کناره گیری معاون سیاسی وزیر کشور و انتقاد به وزارت کشور برای قبول درخواست نمایندگان داشتند. آن‌ها با سر دادن شعارهایی باج گیری، رانت خواری و فساد را پشت پرده این برکناری دانستند.
این دانشجویان عقیده داشتند دولت شجاعت کافی برای مقابله با درخواست نمایندگان را نداشت. آنها همچنین فشار نمایندگان را نافی تفکیک قوا دانستند.
دو روز قبل بود که مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور از تغییر معاون سیاسی این وزارتخانه خبر داد.
ماجرا از اعتراض برخی از نمایندگان مجلس به یک بخشنامه شروع شد و کار را تا مرحله استیضاح وزیر کشاند و در نهایت با فشار نمایندگان و تذکرات رئیس مجلس به وحیدی، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در سال برگزاری انتخابات کنار گذاشته شد.
احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت درباره علت این تغییر نوشت: تغییر معاون سیاسی وزارت کشور، فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد مورد تأکید در نماز عید فطر یعنی همکاری قوا است. دشمنان ایران بیش از هر چیز به اختلافهای زیر خیمه انقلاب دل بسته‌اند و دولت ولو به قیمت کوتاه آمدن از حق خود، مصلحت بزرگتر را کور کردن چشم این فتنه می‌داند.
امروز نیز احمدی وحیدی با تشکر و تقدیر از تلاش ها و خدمات محمد رضا غلامرضا، طی حکمی سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم را به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات منصوب کرد.



  • نویسنده :
  • منبع :