19 دی: سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت که ه دستور رئیس جمهور، پاداش مدال‌آوران و قهرمانان، قبل از آغاز بازی‌های آسیایی هانگژو پرداخت خواهد شد.
کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش‌ و جوانان در حاشیه بازدید از دومین مرحله رکوردگیری وزنه‌برداری برای شرکت در رقابت‌ها و بازی‌های آسیایی، در جمع خبرنگاران گفت: در مدت کوتاهی که در وزارت ورزش مستقر شدیم بازدیدهای مشترک‌مان را با کمیته ملی المپیک از اردوها شروع کرده‌ایم و از نزدیک و چهره به چهره با مربی و ورزشکار صحبت می‌کنیم. مسائل و مشکلات را می‌شنویم و سعی و تلاش ما این است که تیم‌ها با حداقل مشکلات اعزام شوند.
هاشمی با اشاره به گلایه‌های ورزشکاران، افزود: یکی از گلایه‌ها، مساله پاداش مدال‌آوران است که برای مدت ۲ سال پرداخت نشده است. اشاره کردم که با توجه به دستور رئیس جمهور قبل از بازی‌های آسیایی، پاداش‌ها پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکلات می‌تواند به نتیجه‌گیری و بهترشدن کار رشته‌های مختلف کمک کند، یادآور شد: این بازدیدها ایجاد انگیزه می‌کند و رسالت و وظیفه ما در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که از نزدیک شاهد تلاش و زحمت‌های ورزشکاران باشیم. هم خسته نباشید به آنها بگوییم و هم مشکلاتشان را بشنویم و آنها را برطرف کنیم. البته در کنار این بازدیدها از ظرفیت پیشکسوتان با نشست‌هایی که برگزار خواهیم کرد، استفاده می‌کنیم و این به موفق شدن ورزش در آینده کمک می‌کند.
سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره گلایه قهرمانان از صندوق حمایت از قهرمانان و پرداختی‌های اندک این صندوق به مدال‌آوران گفت: بحث صندوق یکی از مباحث قدیمی است و به بودجه آنها ارتباط دارد. گلایه المپین‌ها حرف درستی است و ما باید به دنبال تامین اعتبار و تقویت صندوق برویم و آن را از وضعیت فعلی خارج کنیم. هزینه‌های زندگی بالاست و ورزشکاران به خصوص در برخی رشته‌ها که درآمدزا نبوده و در باشگاهی فعال نیستند و نمی‌توانند قراردادهای کلان داشته باشند، باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.
هاشمی درباره حمایت از رشته وزنه‌برداری نیز اظهار داشت: وزنه‌برداری پس از کشتی دومین رشته مدال‌آور ماست که در المپیک، جهانی و آسیایی افتخارت زیادی کسب کرده است و ما باید به همین نسبت توجه بیشتری به این رشته داشته باشیم.
وی در پایان درباره انتقادات قهرمانان منهای فوتبالی از توجه بیشتر به رشته فوتبال، اضافه کرد: هر رشته‌ای جایگاه خودش را دارد و الان اگر اشاره کردم که وزنه‌برداری دومین رشته مدال‌آور پس از کشتی‌ است، در جایگاه خودش حمایت ویژه از این رشته می‌کنیم. ما نباید بین ورزشکاران رقابتی ایجاد کنیم که باعث نگرانی شود و هر رشته در جایگاه خودش باید مورد توجه قرار بگیرد.
  • نویسنده :
  • منبع :