19 دی: لبنانی‌ها از چهارشنبه شب با تعطیلی دو نیروگاه برق حرارتی به دلیل انباشت بدهی‌های شرکت برق لبنان در بی برقی به سر می‌برند.
به گزارش العهد، موسسه برق لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل تعطیلی نیروگاه‌های «دیر عمار» و «الزهرانی»، لبنان برق در سراسر این کشور قطع شده است.
این موسسه روز پنجشنبه اعلام کرد: به دلیل عدم پرداخت ارزی حق الزحمه شرکت عامل پرایم سوت، دو نیروگاه دیر عمار و الزهرانی از کار افتاد و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت، اقدامات لازم را برای قطع کردن برق آغاز کند.
شرکت برق لبنان همچنین تاکید کرد که این وضعیت منجر به توقف ظرفیت تولید، قطع کامل شبکه برق و عدم تامین برق مشترکان خواهد شد.
در همین زمینه، شبکه تلویزیونی الجدید لبنان نیز گزارش داد که تامین برق فرودگاه بیروت نیز به دلیل توقف فعالیت نیروگاه‌های دیر عمار و الزهرانی متوقف شده است و در حال حاضر این فرودگاه با ژنراتور برق تا زمان تمام شدن سوخت آن کار می‌کند.
لبنان از سه سال پیش با بحران شدید در بخش انرژی در نتیجه کمبود سوخت در سایه تحریم‌های آمریکا و کمبود ارز با آن مواجه است و این امر منجر به تولید ضعیف نیروگاه‌ها و قطع برق برای ساعت‌های طولانی می‌شود.
لبنانی‌‌ها در شرایط قطعی‌های مکرر برق به استفاده از ژنراتورهای شخصی وابسته هستند که آن نیز هزینه‌های مضاعفی را به آنها در شرایط سخت معیشتی تحمیل کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :