19 دی: روسای جمهور ایران و روسیه بر اجرائی شدن طرح‌های مختلف همکاری فیمابین به‌ویژه در بخش ترانزیت و انرژی تاکید کردند.

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه عصر پنجشنبه در گفتگویی تلفنی آخرین وضعیت همکاری‌ها میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی ضمن محکومیت حمله تروریستی اخیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز، با دولت و ملت ایران و همچنین خانواده قربانیان این اقدام تروریستی ابراز همدردی کرد. 

رئیس جمهور روسیه در ادامه همکاری دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه به‌ویژه در حوزه انرژی، ترانزیت و تجارت را پویا و رو به رشد توصیف و بر آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای این همکاری‌ها به سطوح و چارچوب‌های منطقه‌ای تأکید کرد. 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور روسیه به خاطر حمله تروریستی اخیر، اینگونه اقدامات جنایتکارانه را نشانه استیصال و شکست دشمنان و بدخواهان ملت ایران و موجب افزایش نفرت عمومی از تروریست‌ها و اربابان آنها عنوان کرد. 

رئیسی با مرور روند همکاری‌های اقتصادی دو کشور بر اجرائی شدن طرح‌های مختلف به‌ویژه در بخش ترانزیت و انرژی تأکید کرد.

همچنین معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی را محور گفت وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه برشمرد.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور شامگاه پنجشنبه از گفت وگوی تلفنی رییس جمهور کشورمان با همتای روسی خود خبر داد.
جمشیدی نوشت: در گفتگوی تلفنی امروز عصر بین رؤسای جمهور ایران و روسیه، دو طرف تحولات قفقاز و پیشرفت توافقات اقتصادی بخصوص در زمینه کریدور شمال-جنوب و انرژی را مرور کردند. دو رئیس جمهور توافق کردند که همکاری های اقتصادی منطقه ای را نیز توسعه دهند.
  • نویسنده :
  • منبع :