19 دی: وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به دیدارش با ولیعهد عربستان سعودی، محتوای این دیدار را گفتگوی صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش و مبتنی بر سیاست همسایگی برشمرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: صبح امروز با «بن‌سلمان» ولیعهد عربستان‌سعودی به مدت ۹۰ دقیقه در جده دیدار داشتیم.
وی ادامه داد: گفتگوی صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی. با اراده روسای دو کشور، بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تاکید شد. در منطقه بر امنیت و توسعه برای همه اتفاق نظر داریم.

در همین رابطه، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و محمد بن‌ سلمان ولیعهد عربستان سعودی راه های همکاری و توسعه روابط میان دو کشور را بررسی کردند.

واس در این باره نوشت که امیرعبداللهیان در این دیدار سلام و تقدیر و تشکر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان را به بن سلمان و ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان ابلاغ کرده است. 

برپایه این گزارش، بن سلمان نیز در مقابل پیام تقدیر و تشکر پادشاه کشورش را به امیر عبداللهیان ابلاغ کرد. 

واس در ادامه درباره محورهای رایزنی بن سلمان و امیر عبداللهیان نوشت: در این دیدار روابط عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های میان دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد. 

خبرگزاری عربستان همچنین اعلام کرد که دو طرف تحولات اوضاع در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار داد. 

طبق این گزارش، این دیدار با حضور فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و علی رضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض، محسن مرتضایی‌فر مدیرکل جدید تشریفات وزارت‌ امور خارجه و «حسن زرنگار» سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض انجام شد.


  • نویسنده :
  • منبع :