19 دی: فرماندار شهر کهک قم گفت: زمینی به مساحت ۱۵ هکتار برای ساخت سایت پروازهای هوایی در بین ۲ روستای "قبادبزن" و "میم"‌ کهک اختصاص‌ یافته و به‌زودی عملیات اجرایی این مجموعه جدید ورزشی و تفریحی وارد مدار اجرا خواهد شد.
علیرضا گلچین پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این سایت که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده به یک مجموعه مناسب برای ورزش‌های هوایی بخصوص چتربازی تبدیل خواهد شد پس از تکمیل نهایی تحویل اداره کل ورزش و جوانان استان می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین یک سایت مخصوص برای ورزش‌های اهداف هوایی نیز در بین شهرک پردیسان و روستای ورجان در دست احداث است که مساحت این مجموعه نیز بیش از ۵ هکتار خواهد بود.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
احداث ۴ سالن ورزشی در روستاهای شهرستان کهک
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: هم اکنون سه سالن ورزشی در روستاهای ونارچ، کرمجگان و قباد بزن با اعتباری افزون بر ۲۶ میلیارد تومان در دست احداث است که در مجموع بیش از سه هزار مترمربع به سرانه‌های ورزشی این شهرستان اضافه می‌کند.
فرماندار شهر کهک یادآور شد: همچنین یک سالن ورزشی در روستای خورآباد شهرستان کهک نیز در دست اقدام است که بهره‌برداری از آن هم می‌تواند نقش مهمی در توسعه سرانه‌های ورزشی داشته باشد.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود. تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

  • نویسنده :
  • منبع :