19 دی: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی مجلس انجام می‌شود.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص روند بررسی لایحه حجاب و عفاف گفت: بعد از رای مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی‌ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روال بررسی طرح‌ها و لوایح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدین گونه است که بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون، گزارش به صحن علنی برای تعیین مهلت اجرای آزمایشی ارجاع می‌شود و بعد از آن گزارش به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد لذا صحن علنی درباره محتوای گزارش ورود نخواهد داشت و تنها مهلت اجرای آزمایشی را تعیین می‌کند؛ این روال در مورد لایحه حجاب و عفاف هم مطرح است.
وی تاکید کرد: تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی گزارش خود درباره پیشنهاد مهلت اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب را به صحن علنی نداده است لذا هنوز مصوبات کمیسیون به شورا ارجاع نشده است چون ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی انجام می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :