19 دی: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای اولین بار پس از سال ها چهار بانک دولتی به غیر از بانک سپه از زیان‌دهی خارج شدند.
سیداحسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالی که دولت مسئولیت را به دست گرفت بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه تعاون و سپه زیان‌ده بودند و سود تمامی بانک‌های دولت را صرف خود کرده بود. 
وزیر اقتصاد با اشاره به جزئیات زیان‌دهی بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه تعاون و سپه از ۱۳ بانک دولتی تصریح کرد: به‌قدری زیان‌دهی این چهار بانک بالا بود که سود تمامی بانک‌های دولت را صرف خود کرده بودند و در صورت‌های مالی ۱۴۰۰ مجموعا ۵۰۰ میلیارد تومان زیان برای کل ۱۳ بانک دولتی شناسایی کردیم.
خاندوزی ادامه داد: با تدابیر سخت‌گیرانه و انضباط‌بخشی که در سال ۱۴۰۱ انجام شد، در آخرین اطلاعات ثبت شده در واپسین روز مجامع دولتی، از عدد ۵۰۰ میلیارد تومان زیان مجموعه ۱۳ بانک دولتی، در سال ۱۴۰۱ به ۷۰ هزار میلیارد تومان سود مجموع بانک‌های دولتی رسیدیم که جهش بی‌سابقه‌ای در انضباط مالی و سخت‌گیری مدیریتی بود که در حوزه بانک‌های دولت انجام شد. 
وی یادآورشد: با تدابیر اتخاذ شده درباره بانک سپه، این بانک هم در سال جاری از زیان‌دهی خارج می‌شود.
وزیر اقتصاد همچنین ابراز امیدواری کرد که مجموعه این اتفاقات در حوزه بانک‌های دولتی، بیمه ایران، مرکزی و پیشرفت انضباط مالی، قاعده‌مندی و پرهیز از هزینه‌های غیرضروری که بانک‌ها و بیمه‌های دولتی داشتند، عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :