19 دی: همزمان با هفته دولت با حضور وزیر دادگستری، پروژه های گازرسانی به شهرک ها و واحدهای صنعتی استان قم افتتاح شد.
امروز جمعه، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با سفر به شهر مقدس قم، پروژه‌های گاز رسانی به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی استان قم را افتتاح کرد.
این مراسم با حضور آقامیری استاندار قم، امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان استان قم در محل اجرای این پروژه در روستای رحمت آباد از توابع استان قم برگزار شد.
هدف از اجرای پروژه، گازرسانی به شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد و نیز تقویت فشار گاز این شهرک‌های صنعتی و گازرسانی به صنایع صنعتی و تجاری در محدوده اجرای این طرح بوده است.
این پروژه در آذرماه ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و شهریورماه ۱۴۰۲ نیز افتتاح و در اختیار بهره برداران قرار گرفت.
این پروژه با مبلغی بالغ بر ۱,۵۴۶ میلیارد ریال شامل ۱,۲۶۰ میلیارد ریال بابت مصالح و ۲۸۶ میلیارد ریال بابت اجرای گاز به مرحله اجرا در آمده است.
گازرسانی به صنایع محور قم - تهران و قم - قاهان که هدف از اجرای این پروژه، گازرسانی به صنایع قرار گرفته در این محدوده می‌باشد از دیگر پروژه افتتاح شده بود که طی دو سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال برای تحت پوشش قرار دادن ۶۰ واحد صنعتی اجرایی شد.
اجرای شبکه توزیع به وسعت ۳۲ هزار متر، نصب و اجرای ۶۰ علمک، نصب و راه اندازی یک ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در ساعت از جمله مشخصات این پروژه بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :