19 دی: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سیاست‌های گذشته در عقیم‌سازی و سیاست سقط جنین را اشتباه توصیف کرد و گفت که این فرهنگ غلط در حال آواربرداری است که در کوتاه مدت برطرف شود.
انسیه خزعلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت خدمت در نشست خبری اظهار داشت: ازدواج های انحرافی یکی از تهدیدهای اصلی جمعیت کشور است که از طریق شبکه ها و رسانه ها و فرهنگ وارداتی دشمن در حال تبلیغ و درحال نفوذ به جامعه ما است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: برای جلوگیری از این نفوذ، رویداد فرهنگی "فرهنگ عامه برای خانواده" اجرا شده است که مشمول مهارت های خوب زیستن و تعامل با محیط زیست و رسانه است که نیازهای خانواده در بحث های آموزشی است.
خزعلی گفت: خانواده ها باید بدانند که این ترفندها هجمه دشمن برای نفوذ از درون و برای ضربه زدن به خانواده از داخل است که با کمک خانواده و مردم در صدد مقابله با این برنامه دشمن از طریق آگاهی و اطلاع رسانی و آموزش هستیم.
وی سیاست های گذشته در عقیم سازی و سیاست سقط جنین را اشتباه توصیف کرد و گفت که این فرهنگ غلط در حال آواربرداری است و امیدواریم در کوتاه مدت برطرف شود.
زمینه سازی بیشتر برای مدیریت بانوان
خزعلی گفت: مدیریت بانوان مسئله فرهنگی است و از لحاظ قانونی هیچ منعی برای مدیریت بانوان وجود ندارد.
به گفته وی در زمینه ورزش نیز زیرساخت های مناسبی برای بانوان انجام شده و در سفرهای استانی جدیت ویژه و اعتبار خاصی برای تکمیل ورزشگاه و پارک بانوان صورت گرفته است و تا به امروز اعتبارات خوبی برای این حوزه و زمان بندی ورزش بانوان اختصاص یافته است.
خزعلی گفت: حتی در همین تهران ساعاتی که به ورزشکاران زن اختصاص نمی یافت با رایزنی دولت این مسئله برطرف شد چون برای تقسیم عادلانه باید مطالبه گر و پیگیر باشیم.
وی افزود: در حوزه قهرمانی زنان نیز اتفاقات ویژه ای رخ داده و در موارد بسیاری پاداش بانوان بسیار زودتر از آقایان تخصیص یافت که نشان می دهد دولت سیزدهم عزم جدی برای ارتقای نمایش توانمندی بانوان دارد.
خزعلی ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد افزایش چشمگیر مدال بانوان در مسابقات جهانی و بین المللی هستیم. همین مسئله نشان می دهد حمایت دولت می تواند در درخشش استعداد بانوان اثرگذار باشد و چه میزان استعداد و ظرفیت برای افتخارآفرینی در بانوان وجود دارد.
وی تصریح کرد: حمایت دولت از بانوان ورزشکار بی نظیر است و امیدواریم این حمایت بیشتر شود.
  • نویسنده :
  • منبع :