19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هم‌زمان با هفته دولت چهار پروژه سلامت‌محور با اعتباری ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
مهدی مصری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم‌زمان با هفته دولت چهار پروژه سلامت‌محور بهسازی مرکز جامع خدمات سلامت رضوی، بهسازی و تجهیز خوابگاه متأهلی، راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری و سایر طرح‌های آموزشی و پژوهشی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی با تشریح پروژه‌های هفته دولت عنوان کرد: این طرح‌ها شامل بهسازی مرکز جامع خدمات سلامت رضوی ۲ میلیارد تومان، بهسازی و تجهیز خوابگاه متأهلین ۱۰ میلیارد تومان (۲۴ واحد) راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه – و سایر طرح‌های معاونت آموزشی و پژوهشی ۳.۵ میلیارد تومان است.
وی در خصوص بهسازی مرکز جامع خدمات سلامت رضوی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۳۶۰ مترمربع و زیربنای ۴۵۰ مترمربع بنا و زمین آن از سوی خیره مرحومه بانو میره ای اهداء شده است؛ همچنین این مرکز با اعتبارات استانی بهسازی و استانداردسازی شده‌است.
بهره برداری از خوابگاه دانشجویی متاهلی قم
مصری انجام پروژه بهسازی و تجهیز خوابگاه متأهلی برای دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ترویج و تبلیغ فرزند آوری در بلوک‌های مجتمع شهید بهشتی قم صورت پذیرفته که کار بازسازی و تبدیل آن به خوابگاه‌های متأهلی به اتمام رسیده‌است.
وی عنوان کرد: این پروژه با ۲۴ واحد مسکونی در دو بلوک متبرک به نام‌های شهید حسن مختارزاده و شهید مهدی زاهدلویی از شهدای مدافع امنیت افتتاح شد که در آیین افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها خانواده این شهدای والامقام نیز حضور داشتند.
وی ادامه داد: تکمیل و بازسازی خوابگاه متأهلی شهید بهشتی با زیربنای ۱۴۶۰ مترمربع در سه‌طبقه با اعتبار موردنیاز ۱۰۰ میلیارد ریال در دو بلوک هرکدام ۱۲ واحد انجام‌شده است که بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که وجود دارد به متقاضیان جهت تحویل داده خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با تشریح جزئیات پروژه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه گفت: این پروژه شامل ۲۸ شرکت، ۴ واحد دارویی، ۳ واحد اپلیکیشن و ۴ واحد آرایشی بهداشتی می‌شود که از میان ۲۸ شرکت سه شرکت دانش‌بنیان هستند؛ همچنین مابقی واحدها خدماتی تجهیزاتی هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :