19 دی: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ممکن است که در سال ۲۰۲۳ شاهد پایان هیاهوی سیاسی در مورد برنامه هسته‌ای ایران باشیم. گفت‌وگوی ما با آژانس ادامه دارد و پرونده اتم‌های اورانیوم بسیار غنی شده اخیرا بسته شده است.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» قطر تاکید کرد: برنامه هسته‌ای کشورمان با اقدام نظامی و حتی تحریم قابل حذف و متوقف کردن نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در این باره به الجزیره گفت: بازنگری در کاهش پایبندی ما به توافق هسته‌ای مستلزم لغو همه تحریم‌ها است. تعهد طرف‌های دیگر و آمریکا به توافق هسته‌ای متقابلا با تعهد ایران همراه خواهد شد.
وی در واکنش به تهدیدها مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای کشورمان نیز تاکید کرد: هدف قرار دادن تاسیسات هسته‌ای ما بی‌فایده است و با پاسخی قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. اسرائیل می‌داند که تهدیدش برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ما توخالی و فراتر از توانش است.
اسلامی در این باره خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای ما با هدف قرار دادن نظامی یا با تحریم قابل از بین رفتن نیست.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین گفت: ممکن است که در سال ۲۰۲۳ شاهد پایان هیاهوی سیاسی در مورد برنامه هسته‌ای ایران باشیم. گفت‌وگوی ما با آژانس ادامه دارد و پرونده اتم‌های اورانیوم بسیار غنی شده اخیرا بسته شده است.
وی ادامه داد: نصب دوربین‌های نظارتی بیشتر در تاسیسات هسته‌ای به تعهد دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای بستگی دارد.
رئیس آژانس انرژی اتمی ایران همچنین خاطرنشان کرد: آماده همکاری سازنده با همسایگان عرب خود در زمینه هسته‌ای هستیم.
  • نویسنده :
  • منبع :