19 دی: معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ یک‌هزار تُن شکر برای مصرف خانوار در قم تخصیص یافت که به طور حتم موجب عرضه گسترده‌تر این محصول در بازار خواهد شد.
حسین علی بیگی روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: با توجه به ‌برنامه‌ریزی صورت گرفته کارهای مرتبط با بسته‌بندی و توزیع شبکه‌ای این مقدار شکر به سرعت انجام و در روزهای آینده این محصول برای تامین نیاز خانوارها در فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود.
وی با اشاره به این که قیمت تعیین شده برای هرکیلوگرم شکر در این مرحله از عرضه ۳۴ هزار تومان تعیین شده است، افزود: این میزان شکر هم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف استان و هم در بخش خوار و بار عرضه خواهد شد و نقش مهمی در ثبات قیمت این محصول خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت تامین مرغ و تخم مرغ در بازار استان قم گفت: روند تولید و توزیع مرغ و تخم مرغ در قم مطلوب است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی در تدارک این محصولات مهم غذایی در بازار استان برای پاسخ به نیاز مردم وجود ندارد.
علی بیگی گفت: در خصوص گوشت قرمز نیز علاوه بر اجرای سیاست‌های حمایتی برای گسترش میزان تولید این محصول در داخل، برنامه‌ریزی‌های لازم برای واردات گوشت توسط بخش خصوصی و دولتی با هدف متعادل سازی قیمت این محصول در بازار، دنبال می‌شود.
بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است؛ بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :